معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

موج آنفلوآنزا در استان کرمان رو به کاهش است

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۰۸:۱۲:۱۸
کد خبر: ۹۳۳۹۴۳
موج آنفلوآنزا در استان کرمان رو به کاهش است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در حال حاضر موج آنفلوآنزا در استان رو به کاهش است و در مورد داروی آنفلوآنزا کمبودی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر سید وحید احمدی طباطبایی در ارتباط با بیماری آنفلوآنزا در استان گفت: دانشگاه از مرداد ماه جلسه ستاد آنفلوآنزا را تشکیل داد و اقدامات لازم برای تهیه واکسن و آمادگی بیمارستان‌ها انجام شد.

وی به سفر مسئولان وزارت بهداشت به استان کرمان طی هفته گذشته اشاره داشت و عنوان کرد: در این سفر بازدید از بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان انجام و اطلاع‌رسانی‌ها در این زمینه صورت گرفت و اعلام شد که نیاز به تعطلیی مدارس وجود ندارد. طباطبائی خاطرنشان کرد: داروی آنفلوآنزا برای موارد شدید و بستری در بیمارستان است و موارد سرپایی با داروهای اولیه و استراحت در منزل بهبود می‌یابند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در حال حاضر موج آنفلوآنزا در استان رو به کاهش است و در مورد داروی آنفلوآنزا کمبودی وجود ندارد. طباطبایی افزود:آنفلوآنزا در سراسر کشور در حال کاهش است، احتمال موج دوم آن در بهمن ماه وجود دارد اما با شدت کمتری خواهد بود.

میرحسینی معاون اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز به اطلاع‌رسانی‌ها و آموزش‌ها در مدارس در ارتباط با آنفلوآنزا اشاره داشت و گفت: برنامه و دستورالعمل پیشگیری به مدارس اعلام و توجه ویژه به مدارس شبانه‌روزی شده است. وی افزود: ارتباط روزانه با مربیان بهداشت مدارس داریم و تعداد غایبان هر مدرسه و شهرستان را دریافت می‌کنیم که البته غایبان بیشتر تحت تاثیر جو روانی مسئله است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز