مرگ خاموش دو تبعۀ افغانستانی در سیرجان

۱۳۹۸/۰۹/۱۹ - ۱۰:۲۳:۳۵
کد خبر: ۹۳۴۵۱۲
مرگ خاموش دو تبعۀ افغانستانی در سیرجان
فرمانده انتظامی سیرجان گفت : «بر اثر گازگرفتگی و خفگی ناشی از گاز منواکسید کربن در این شهرستان دو تبعه‌ی افغانستانی، جان خود را از دست دادند».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ محمدرضا ایران‌نژاد در تشریح این خبر بیان کرد: «ماموران پاسگاه انتظامی بخش پاریز در پی اطلاع از انتقال جسد دو مرد افغان به مرکز درمانی، بلافاصله جهت بررسی موضوع به بیمارستان اعزام شدند».

وی افزود: «مشاهدات اولیه‌ی پلیس حاکی از آن است که دو تبعه‌ی افغانستانی در حین خواب دچار مسمومیت با گاز مونواکسید کربن ناشی از بخاری گازی شده و جان خود را از دست داده‌اند».

ایران‌نژاد اضافه کرد: «در تحقیقات تکمیلی پلیس و اخذ نظریه کارشناسی مشخص شد متوفیان، به‌دلیل سرمای شدید با روشن کردن بخاری گازی داخل اتاقی نسبتا کوچک که هیچ‌گونه روزنه‌ای نداشته اقدام به استراحت می‌کنند که متاسفانه به علت عدم اتصال مناسب کلاهک بخاری به لوله دودکش، با آمدن باد شدید کلاهک بخاری افتاده و جلوی خروج گاز مونواکسید کربن گرفته شده و منجر به این حادثه می‌شود».

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان با اشاره به این‌که جسد متوفیان برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد خاطرنشان کرد: «مسدود نکردن تمامی درزها و روزنه‌های جریان هوا و درب و پنجره‌های منزل و اتاق خواب‌ها در مواقعی که از بخاری و شومینه استفاده می‌شود و عدم به کارگیری و نصب آبگرمکن در حمام و فضاهای بسته منازل نیز می‌تواند به کاهش حوادث ناشی از گازگرفتگی کمک کند».

 

نظر شما