رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان:

۴۷ درصد کاندیدای انتخابات مجلس در استان کرمان تایید صلاحیت شدند

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۰۸:۵۳:۴۱
کد خبر: ۹۴۹۵۵۵
۴۷ درصد کاندیدای انتخابات مجلس در استان کرمان تایید صلاحیت شدند
رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان گفت: از مجموع ۳۶۲ نفر داوطلب ثبت‌نامی برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان ۶۳ نفر انصراف خود را اعلام کردند و پس از بررسی نهایی ۴۷ درصد تایید صلاحیت شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رضا رضایی در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین وضعیت تایید صلاحیت های استان کرمان برای انتخابات مجلس یازدهم اظهار کرد: طبق مواد ۲۸ ، ۲۹ و ۳۰ قانون انتخابات و با استفاده از اطلاعات موجود قبلی و استعلام از مراجع چهارگانه، صلاحیت ۴۷ درصد داوطلبان انتخابات مجلس از دوم دی ماه به مدت ۲۰ روز در دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان و هیات مرکزی بررسی شد.

وی با بیان اینکه ۶۳ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان کرمان انصراف دادند تصریح کرد: ۳۶ نفر نیز توسط هیات اجرایی رد صلاحیت شده اند.

رضایی با بیان اینکه اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده مجلس، امروز به فرمانداری‌های حوزه‌های اصلی انتخابیه استان کرمان اعلام شده است تصریح کرد: فرمانداران حوزه‌های اصلی انتخابیه نیز در ۲۲ دی باید نتیجه بررسی دفتر نظارت (تایید یا رد صلاحیت) را به صورت مکتوب به داوطلبان اعلام کنند.

رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان با تاکید بر اینکه داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها احراز و یا تایید نشده از ۲۲ تا ۲۶ دی به مدت پنج روز مهلت دارند اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کنند گفت: این افراد می‌توانند دلایل و مستندات مربوط به اعتراض خود را ظرف مدت یاد شده از ساعت هشت تا ۱۶ به فرمانداری کرمان واقع در خیابان عدالت و یا در تهران به ورزشگاه تختی تحویل دهند تا از این طریق به دفتر مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان ارسال شود.

 

نظر شما