رییس شورای شهر کرمان با اشاره به حادثه مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی:

شورا و شهرداری کرمان قصوری نداشته است

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۰۹:۴۷:۲۲
کد خبر: ۹۵۰۲۱۲
شورا و شهرداری کرمان قصوری نداشته است
رییس شورای شهر کرمان گفت: شورا و شهرداری جزء وظیفه ای که ستاد برگزاری مراسم تشییع به عهده آن گذاشته، مسئولیت دیگر و قصوری نداشته است؛ البته همه اعضای ستاد زحمت کشیده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد فرشاد در نشست عمومی شورای شهر کرمان اظهار کرد: مردم ایران به دلیل ترور ناوانمردانه سپهبد شهید سلیمانی و همرزمانش و همچنین جانباختگان سقوط هواپیما که سردار سلامی از آنها به عنوان شهید نام برد، در سوگ به سر می برند.

وی افزود: شورای شهر از بنیاد شهید می خواهد که جانباختگان مراسم تشییع سردار سلیمانی در کرمان که ۶۰ نفر از هموطنان از استان کرمان و سایر استان ها بودند، به عنوان شهید اعلام شوند.

فرشاد تصریح کرد: براساس مصوبه شورای شهر، بزرگ ترین بلوار در دست احداث (۱۶ کیلومتری) از پل شهید بهشتی تا میدان جلوی فرودگاه کرمان به نام سردار سلیمانی نامگذاری شد؛ همچنین یک بلوار به نام شهید پورجعفری و یک بلوار به نام شهید ابومهدی المهندس نامگذاری شده است.

رییس شورای شهر کرمان بیان کرد: باید با هماهنگی بین شورا و بنیاد شهید جای مناسبی برای نامگذاری به عنوان "شهدای وداع" نیز مشخص شود زیرا این افراد خالصانه و داوطلبانه برای تشییع پیکر سردار اسلام و وطن حضور یافته بودند که جان خود را از دست دادند.

وی افزود: شورای شهر و شهرداری جز وظیفه ای که ستاد برگزاری مراسم تشییع به عهده آن گذاشته، مسئولیت دیگر و قصوری نداشته است؛ البته همه اعضای ستاد زحمت کشیده اند.

فرشاد با بیان اینکه اتفاق ناگواری که در مراسم تشییع افتاد شاید غیرقابل پیش بینی بود و شاید پیش بینی نمی شد این جمعیت زیاد در کرمان حضور داشته باشند که بعضا آماری تا ۳ میلیون نفر اعلام شده است تصریح کرد: شورا تصمیم گیرنده نبوده و حتی طرف مشورت نیز قرار نگرفته است، اما کسی نمی خواست به فردی آسیب بزند و باید با این دید نگاه کنیم که همه می خواستند وظیفه خود را به بهترین وجه انجام بدهند و کسی قصوری نداشته است.

رییس شورای شهر کرمان در ادامه بیان کرد: از شهردار و همکارانشان که آنچه توسط ستاد برگزاری مراسم تشییع شهدای مقاومت به عهده آنها گذاشته شده بود، به نحو احسن انجام دادند، تشکر می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حال حاضر کمیسیون های شورای شهر درگیر بحث بودجه هستند و جلسات مرتب برگزار می شود و کار خوب پیش می رود.

 

نظر شما