افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۱ طرح در شهرستان انار

۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۱۰:۵۳:۵۷
کد خبر: ۹۶۳۴۹۵
افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۱ طرح در شهرستان انار
در سفر معاون اقتصادی استاندار کرمان به شهرستان انار، ۷ طرح افتتاح و عملیات اجرایی ۴ طرح آغاز گردید.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ در سفر دهقان معاون اقتصادی استاندار کرمان به شهرستان انار، ۷ طرح ( آبرسانی مجتمع هشت قریه، توسعه و تجهیز مرغداری گوشتی، پست بانک شعبه انار، درمانگاه فیزیوتراپی سلامت، بسته‌بندی گوشت سفید و قرمز، پرورش ماهی، خانه پزشک) افتتاح و عملیات اجرایی ۴ طرح (جایگاه سوخت، ساختمان اداری امور آب، گلخانه هیدروفونیک، دامداری ۱۵۰۰ راسی امین شهر انار) آغاز گردید.

آبرسانی مجتمع روستایی هشت قریه به طول 1660 متر و با یک میلیارد تومان از اعتبارات دولتی به منظور پوشش 6500 نفر جمعیت این روستاها راه اندازی شده است. طرح توسعه و تجهیز مرغداری گوشتی احمدآباد گلشن با ظرفیت 20 هزار قطعه در هر دوره با اعتباری بالغ بر 450 میلیون تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی بهره برداری شد.

در ادامه با حضور معاون اقتصادی استاندار کرمان، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان انار، عملیات اجرایی جایگاه سوخت امین شهر با مشارکت شهرداری، تعاون روستایی و کمک خیر به اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومان آغاز گردید. ساختمان اداری آب و فاضلاب امین شهر نیز با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان از محل اعتبارات شرکت و اهدایی زمین به مساحت 2 هزار و 500 متر مربع و مجتمع دامداری 1500 راسی امین شهر در ۱۳ هزار و ۱۰۰ متر مربع و در قالب 40 واحد دامداری متحدالشکل کلنگ زنی شد.

معاون اقتصادی استاندار کرمان در سفر به شهرستان انار همچنین کلنگ احداث گلخانه الله آباد به مساحت 26 هزار و 300 مترمربع و با اعتبای بالغ بر 15 میلیارد تومان از محل تسهیلات دولتی و آورده سرمایه گذار را به زمین شد. دکتر دهقان در این آیین به اهمیت توسعه کشت های گلخانه ای با توجه به کم آبی و خشکسالی پرداخت و گفت: کحصولات گلخانه ای مشتریان زیادی در دنیا دارند و استان کرمان با توجه به ظرفیتی که در این زمینه دارد می تواند سهم خوبی از بازارهای جهانی به دست آورد.

وی همچنین به تسهیلات دولتی برای احداث گلخانه ها اشاره داشت و از کشاورزان خواست تا از موقعیت مناسب کنونی برای توسعه کشت های گلخانه ای و خروج از تک محصولی پسته استفاده کنند و افزود: ضمن اینکه کشت های گلخانه ای آب مصرذفی کمتری دارند و اشتغال و درآمد خوبی نیز می توانند ایجاد کنند.

پست بانک شعبه شهرستان انار نیز با حضور معاون استاندار کرمان افتتاح گردید، این شعبه هم اکنون 10 میلیارد ریال سپرده، 3 نفر نیز مشغول به کار است و با افتتاح آن نظارت بر باجه های پست بانک شهرستان انار از نظارت رفسنجان خارج گردیده است. کلینیک فیزیوتراپی دولتی انار نیز با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی و مشارکت خیر به منظور ارائه خدمات به صورت دولتی به شهروندان و هفتمین خانه پزشک انار در محل بیمارستان ولیعصر (عج) انار با مساحت 170 متر و با اعتباری بالغ بر 180 میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی و مشارکت خیر با حضور معاون اقتصادی استاندار کرمان به بهره برداری رسید.

برپایه این گزارش طرح بسته بندی گوشت قرمز و سفید واقع در شهرک صنعتی انار نیز در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر 850 میلیون تومان از محل سرمایه گذاری خصوصی و تسهیلات دولتی نیز بهره برداری شد که با اشتغال 6 نفری، ظرفیت ۵۰۰ تن سالانه امکان بسته بندی را فراهم کرده است.

طرح پرورش ماهی قزل آلا و کپور نیز با اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان از محل سرمایه گذاری بخش خصوص با حضور دکتر دهقان معاون اقتصادی استاندار، فرماندار انار و تنی چند از مسئولین به بهره برداری رسید. این واحد قابلیت تولید سالانه ۱۰ تن ماهی قزل آلا و کپور را دارا است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز