استاندار کرمان:

بستر لازم برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود

۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۱۰:۲۷:۵۴
کد خبر: ۹۶۴۵۱۶
بستر لازم برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود
استاندار کرمان بر لزوم ایجاد بستر مناسب برای حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدائی در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان کرمان با اشاره به اینکه قانون، دستگاه‌ها را موظف به همکاری برای برگزاری انتخابات کرده است،تصریح کرد: سلامت، قانونی بودن انتخابات و مشارکت حداکثری مردم سه موضوع محوری است که در انتخابات باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر حضور حداکثری مردم تأثیر زیادی در انسجام ملی و برخورد با قدرت‌های جهانی دارد لذا باید زمینه لازم فراهم شود تا مردم مشارکت لازم را داشته باشند. به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان به نقل از خبرگزاری مهر، دکترفدائی با اشاره به اینکه در زمینه برخی از مسائل، قانون و آئین نامه داریم اما اجرا نمی‌شوند، گفت: در مورد سگ‌های ولگرد نیز آئین نامه داریم که باید اجرا شود و اگر مشکل تأمین اعتبار هم دارند، باید تأمین شود اما در هر صورت باید این موضوع عملیاتی شود.

وی با بیان این مطلب که آئین نامه مربوط به سگ‌های ولگرد باید اجرا شود و به جلسات بعد نباید موکول شود، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی هم برنامه‌های خود را انجام بدهد. استاندار کرمان اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی یا به وظایف خود آشنا نیستند و یا عمل نمی‌کنند که مصداق بارز آن همین مسئله سگ‌های ولگرد است که علی رغم مشخص بودن دستورالعمل اما همچنان کاری انجام نمی‌شود. وی افزود: حوزه عمرانی کلیات کارهای که در مورد سگ‌های ولگرد انجام داده است را بیان کند تا تعیین تکلیف شود.

وی اظهار داشت: همچنین دانشگاه علوم پزشکی و صدا و سیما اقدام به آموزش و اطلاع رسانی در این زمینه کنند. دکترفدائی با اشاره به موضوع کودکان کار بیان داشت: متأسفانه این موضوع نیز علیرغم اینکه آئین نامه آن مشخص است اما همچنان دستگاه‌ها رسالت خود را به درستی انجام نمی‌دهند.

وی اضافه کرد: در این جلسه مصوب شد در زمینه موضوع کودکان کار، سازمان بهزیستی مدیریت این کار را بر عهده داشته باشد که بر این اساس باید وسیله‌ای فراهم شود و نماینده‌ای از شهرداری، نیروی انتظامی و یا خیریه‌ها در محل حضور پیدا کنند و کودک کار را به محل مورد نظر منتقل کنند. استاندار کرمان گفت: کودکان کار افغانستانی پس از جمع آوری باید تحویل اداره اتباع داده شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز