مراقبت از دام های کلاهبرداران در خریدهای اینترنتی

۱۳۹۹/۰۱/۰۲ - ۲۰:۴۳:۱۰
کد خبر: ۹۸۰۱۱۳
مراقبت از دام های کلاهبرداران در خریدهای اینترنتی
رییس پلیس فتای استان کرمان با اشاره به ترفندهای کلاهبرداران در خریدهای اینترنتی از مردم خواست در زمان خرید کالاهای مورد نیاز خود به نکات امنیتی توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ امین یادگارنژاد، در این خصوص گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس در کشور و نظر به توصیه های مکرر مسئولان بهداشتی مبنی بر عدم ترددهای غیرضروری در سطح معابر عمومی و رعایت قرنطینه خانگی به منظور پیشگیری از شیوع و انتشار این بیماری مهلک در ایام نوروز سال ۱۳۹۹، تمایل هموطنان برای ثبت سفارش و خرید اقلام مورد نیاز روزمره از سایت های فروشگاهی افزایش یافته است.

  او با بیان اینکه افراد سودجو و کلاهبردار با سوء استفاده از موقعیت پیش آمده با ایجاد سایت‌های فروشگاهی جعلی و انجام تبلیغات فریبنده در شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغ فروش کالا‌ها و خدمات مورد نیاز مردم در اوضاع کنونی با قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار می کنند، افزود: این افراد با جلب اعتماد مشتریان پس از ثبت سفارش کالا و اقلام مورد نیاز و دریافت وجوهات تعیین شده، عموما یا کالا و اقلام سفارش داده شده را برای مشتریان ارسال نمی‌کنند یا با کلاهبرداری اقلام تقلبی را برای متقاضیان می‌فرستند.

سرهنگ یادگارنژاد با اشاره به اینکه توصیه می شود  مردم به هیچ عنوان، فریب تبلیغات دروغین را نخورند و تا حد توان، سفارشات کالا و اقلام مورد نیاز خود را صرفا از سایت‌های فروشگاهی معتبر انجام دهند، بیان داشت: مردم در صورت تمایل به ثبت سفارش از سایت‌ها و کانال ها؛ پس از دریافت و اطمینان از اصالت کالا، همزمان با دریافت کالا، اقدام به پرداخت وجوهات کنند.

او از هموطنان خواست برای ثبت سفارش کالا و اقلام موردنیاز، نکات امنیتی را هنگام مراجعه به سایت‌های فروشگاهی و اینترنتی رعایت کنند.

رییس پلیس فتا استان کرمان از اصلی‌ترین نکات امنیت در این حوزه را ثبت سفارش از سایت‌های فروشگاهی مجاز و دارای نشان اعتماد الکترونیکی  عنوان کرد و گفت : مردم در هنگام ثبت سفارشات، حتما با مراجعه به نشان "ای" نماد فروشگاهی از مدت اعتبار، موقعیت مکانی و شخصی صاحب امتیاز، اطلاعات لازم را کسب کرده و سپس نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند.

او بیان کرد: خوشبختانه با اجرای رمز دوم یکبار مصرف در کشور، سطح جرایم فیشینگ و برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های مالی افراد کاهش محسوسی پیدا کرده و هموطنان می‌بایست در هنگام مراجعه به درگاه‌های بانک پرداخت الکترونیک از اصالت درگاه موردنظر اطمینان حاصل کرده و سپس نسبت به پرداخت وجه اقدام کنند.

اصلی‌ترین راه شناخت درگاه‌های اصلی از درگاه‌های جعلی، توجه به آدرس shaparak.ir است که شهروندان باید بر ترفند کلاهبرداران مراقب کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز