معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان:

آمار مربوط به کرونا قطعا درست است

۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۱۷:۴۷:۰۹
کد خبر: ۹۸۰۵۷۶
آمار مربوط به کرونا قطعا درست است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه آمارهایی که هر روز از وضعیت کرونا در استان ارائه می‌شود کاملا درست است، گفت: «خوشبختانه آمار مبتلایان به کرونا در میان کادر پزشکی و درمانی استان تفاوت معناداری با دنیا ندارد».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدوحید احمدی‌طباطبایی، در یک نشست خبری مجازی در این‌باره افزود: «طبیعی است که پرسنل کادر درمانی به دلیل آنکه در خط مقدم مبارزه با این بیماری قرار دارند، در معرض ابتلای بیش‌تری قرار دارند».

وی همچنین اظهار کرد: «اتفاقی که این روزها در حال افتادن است این بوده که مردم هرگونه بیماری را به کرونا ربط می‌دهند که به همین منظور برای ایجاد اطمینان و عدم حضور بی‌مورد افراد در مراکز بهداشتی، سامانه‌ی سلامت طراحی شده است و افراد می‌توانند با پرکردن فرم‌های خودارزیابی، تحت مراقبت‌ها و آموزش‌های از راه دور قرار گیرند».

وی با اشاره به اینکه حدود هفت درصد افراد تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکنون از این سامانه استقبال کرده اند، افزود: «تاکنون ۱۱۵ هزار نفر از حدود یک میلیون و دویست هزار نفر تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان در این سامانه پرسش‌های خودارزیابی را پر کرده‌اند که انتظار می‌رود این استقبال در روزهای آینده بیش‌تر شود».

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه با استفاده از این سامانه افراد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا شناسایی و مرتبا از سوی مراقبین سلامت و بهورزان مورد رصد و کنترل از راه دور می‌شوند، ادامه داد: «علاوه بر شناسایی افراد مشکوک به ویروس کرونا، با تماس‌هایی که از سوی شماره ۴۰۳۰ با افراد سرپرست خانوارها و کسانی که با بیماران کرونایی در ارتباط بوده‌اند، راهنمایی و دستورالعمل‌های لازم به افراد خانواده نیز داده می‌شود که انتظار داریم همکاری مناسبی از سوی مردم با مراقبین سلامت و بهورزان دانشگاه صورت گیرد».

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در جمع خبرنگاران به آمار ارائه شده مبتلایان، متوفیان و بهبودیافتگان ویروس کرونا به صورت روزانه از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان اشاره کرد و گفت: «این اطمینان را به مردم استان کرمان می‌دهیم که تمامی آمار ارائه شده صحیح و بدون کم و کاستی بوده و خواهد بود».

احمدی‌طباطبایی با تاکید بر اینکه این آمار فقط مربوط به کسانی بوده که در بیمارستان‌های سطح استان بستری و از آنها آزمایشگاه تشخیص کرونا گرفته شده است، افزود: «قطعا چند برابر این آمار، بیماران و افراد مبتلا به ویروس کرونا داریم که دچار علائم خفیف هستند که هنوز جلب توجه نکرده است اما آمار ارائه شده به صورت روزانه از سوی دانشگاه قطعا آمار درستی است».

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان اضافه کرد: «ویروس کرونا در استان کرمان در حال گردش است و قطعا در همه‌ی شهرستان‌های استان این ویروس وجود دارد».

وی یادآور شد: «دو موضوع کاهش تماس‌های اجتماعی و ماندن در خانه و ایزوله افراد بیمار امری مهم در کاهش شیوع و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه است».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز