فعال شدن دوباره بیمارستان جلیل یاسوج در پیک دوم کرونا

۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۰۷:۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۱۵۷۷۶۲
فعال شدن دوباره بیمارستان جلیل یاسوج در پیک دوم کرونا
بیمارستان شهید جلیل یاسوج برای پذیرش و ارائه خدمات به بیماران کرونایی آماده و دوباره فعال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در جلسه ستاد کرونا از شیوع گسترده ویروس کرونا در این استان خبرداد و گفت: با توجه به شناسایی روزانه ۴۰۰  بیمارکرونایی در استان مرگ ۱۰ بیمار  تا دو تا سه هفته آینده  دوراز انتظار نیست.

وی روند افزایشی بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد را نگران کننده دانست و بیان کرد: این وضعیت به گونه‌ای است که در ۲۴ ساعت تست حدود ۴۰۰ بیمار کرونایی در استان مثبت اعلام شده است.

کلانتری با بیان اینکه زنگ خطر پیک دوم کرونا در استان به صدا درآمده است اضافه کرد: بدون تردید در ۲ هفته آینده با موج بیماران بستری کرونا در استان مواجه خواهیم بود.

استاندار با اشاره به اینکه عادی انگاری و سهل انگاری استان را فراگرفته است و مردم در تجمعات خطرناک حتی تا ۵ هزار نفری نیز شرکت می‌کنند ادامه داد: مراسم های تشییع جنازه‌ها همچنان با تجمعات گسترده و بدون رعایت دستور العمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

کلانتری از زحمات و تلاش‌های نیرو‌های درمان، سپاه، بسیج، دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با کرونا تقدیر کرد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث نمونه گیری‌ها جزء استان‌های شاخص کشور و این از افتخارات ما است.

فرمانده سپاه فتح استان هم در این جلسه هم با ابراز تاسف و نگرانی از  برگزاری مراسم های همچون مراسم تشییع جنازه در میمند با ۵ هزار شرکت کننده  گفت: برپایی این قبیل مراسم ها و تجمعات باعث شیوع مجدد کرونا در کهگیلویه و بویراحمد شده است.

سردار خرمدل افزود: باید از برپایی اینگونه تجمعات مردمی که خود کانون شیوع کرونا در استان است جلوگیری کرد.

وی اضافه کرد: حدود ۹۴ درصد از اهداف مورد نظر این طرح در استان محقق شده و روند اجرای آن رضایت بخش است.

فرمانده سپاه فتح استان خواستار مشارکت همه رسانه‌ها از جمله صدا و سیمای استان برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و انجام هشدار‌های لازم به مردم در خصوص خطرات کرونا شد و افزود: از همه بیلبورد‌ها و تابلو‌ها در سراسر استان برای هشدار وضعیت کرونا استفاده می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز