آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۲۱:۰۹:۲۶
کد خبر: ۱۱۵۷۹۶۷
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با فوت دو نفر دیگر در 24 ساعت گذشته شمار قربانیان کرونا در این استان به 473 نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ دکتر پرویز یزدانپناه با اشاره به بستری شدن 239 بیمار مشکوک کرونایی در بیمارستان های استان، بیان کرد: از این تعداد 61 بیمار کرونایی قطعی بوده و 15 بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از زمان آغاز این بیماری تاکنون 27 هزار و 149 بیمار کرونایی در استان بهبود یافته اند.

دکتر یزدانپناه اذعان داشت: از 817 نمونه pcr انجام شده حدود 47 درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران بودند.

همچنین از 674 نمونه رپید تست 8 درصد موارد مثبت بودند.بیشترین موارد مثبت مربوط به شهرستان های چرام، کهگیلویه و لنده بوده است. امروز جواب 1491 نمونه دریافت شد که  ٤٦٧ مورد مثبت وجود داشت و بیشترین موارد مثبت در طی ١٣ ماه گذشته بوده است. با توجه به روند افزایشی بیماری در کشور، در واقع استان وارد خیز دوم شده است که شاهد روند افزایشی موارد بستری در بیمارستانها می باشیم و در  طی یک تا دو هفته آینده شاهد افرایش موارد مرگ و میر در استان خواهیم بود.

 وی از کسانیکه در سفر می باشند خواست سریعا به خانه های خود برگردند، از حضور در هر نوع تجمع با هر انگیزه ای خودداری کنند، دورهمی های خانوادگی برای مدتی کاملا تعطیل شوند، کسانیکه با بیماری تماس داشته اند حتما برای انجام تست به مراکز ١٦ ساعته مراجعه نمایند، بیماران حتما محل قرنطینه  خود را ترک ننمایند، استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دستها، دستورالعمل های بهداشتی در ادارات و بازارها کاملا رعایت شود، از حضور در مراکز پرخطر مانند بیمارستانها، موسسات پزشکی و مطب ها بجز در موارد ضروری خودداری شود.

دکتر یزدانپناه خاطر نشان کرد: امیدواریم با همراهی و مشارکت آگاهانه مردم بتوانیم با تلفات کمتری از این خیز عبور نماییم. بهرحال خیز  بیماری کرونا در ماه های فروردین و اردیبهشت ١٤٠٠ خطرناک ترین زمان ممکن در روند بیماری می باشد و انشاالله با تسریع تزریق واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی شاهد خیز های بعدی بیماری در استان نباشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز