آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویر احمد تا ۱۸ فروردین ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ۱۵:۴۶:۰۳
کد خبر: ۱۱۶۱۶۳۷
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویر احمد تا ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد به 479 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته یک هم استانی جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛دکتر پرویز یزدانپناه افزود:هم اکنون 392 بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 97 نفر مبتلای قطعی و 20 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی اذعان داشت:تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 28805 مورد گزارش شده است.

وی اضافه کرد:از 890 نمونه پی سی آر دریافت شده حدود ٥٦ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد در بویراحمد، گچساران، کهگیلویه ، دنا و لنده می باشد. همچنین از 953 نمونه رپید تست ، ٢١ درصد  موارد مثبت و بیشترین آمار در کهگیلویه، بهمئی، بویراحمد، گچساران و مارگون هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد:با توجه به روند افزایشی موارد مبتلا در طی چند هفته گذشته، سهل انگاری، کاهش رعایت دستورلعمل های بهداشتی، جابجایی های جمعیتی، افزایش تجمعات، عدم رعایت فاصله گذاری فیزیکی، کاهش استفاده از ماسک و موارد دیگر باعث ایجاد پیک دوم در استان و چهارم در کشور شده است که اگر محدودیت ها کامل اجرا شوند، مشارکت وهمراهی آگاهانه مردم در رعایت دستورالعمل ها وجود داشته باشد، عدم خروج از خانه و ... بتوانیم با هزینه کمتری از این مرحله خطرناک بیماری عبور نماییم. ظرفیت تخت ها و امکانات بهداشتی درمانی استان محدود است و مردم باید در فکر حفظ سلامت و جان خود، خانواده و سایر مردم باشند.

وی اظهار داشت:بی شک کمک های خیرین سلامت در تامین وسایل و تجهیزات پزشکی برای بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی لازم است و ایثار این افراد در نزد خداوند متعال محفوظ و در خاطره بیماران نیازمند نیز باقی می ماند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز