اتصال همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد به شبکه ملی

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۱۰:۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۱۶۹۵۶۴
اتصال همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد به شبکه ملی
همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار جمعیت استان به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت تامین تجهیزات از سوی اپراتور اول تا پایان دولت همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق ایرانسل و همراه اول به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

سید امیررضا عابدینی افزود: طبق برنامه ششم توسعه باید ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند که هم اکنون از ۷۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان کهگیلویه و بویراحمد ۷۵ درصد به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: با راه‌اندازی سایت‌های توسعه شبکه ملی اطلاعات، پوشش اینترنت پرسرعت همراه و دسترسی به خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات از جمله بهداشت، آموزش، امور بانکداری و کسب و کار روستایی برای مردم همه ۷۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان فراهم می‌شود.

عابدی تصریح کرد: امسال حدود ۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان کهگیلویه و بویراحمد که با مشکل اینترنت پرسرعت مواجهند متصل می‌شوند و در حالا رایزنی با ایرانسل هستیم که از محل اعتبارات دولتی حدود ۸۰ روستا از این تعداد را پوشش دهند.

وی بیان کرد: هر سایت ارتباطی جدید نسل سه و چهار ۳.۵ تا ۴ میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز