تا پایان دولت ۱۵ هزار تخت بیمارستانی در کشور افتتاح می‌شود

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۱۰:۲۵:۱۶
کد خبر: ۱۱۷۱۷۱۸
تا پایان دولت ۱۵ هزار تخت بیمارستانی در کشور افتتاح می‌شود
معاون وزیر بهداشت گفت: امسال 15 هزار تخت بیمارستانی در کشور تا پایان دولت به بهره برداری که بیش از ۱۰هزار تخت بیمارستانی در مناطق محروم به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛قاسم جان بابایی در خصوص آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در کشور اظهار داشت: هم اکنون بیش از  ۳۰۰   آزمایشگاه تشخیص کرونا در کشور وجود دارد و در حال حاضر در همه استان‌ها  چند آزمایشگاه  وجود دارد.

وی ادامه داد: در بحث تزریق واکسن تاکنون کادر بهداشت و درمان را تقریبا واکسینه شده و از امروز هم در تبریز واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال شروع  می‌شود.

جان بابایی در خصوص مطالبات پرسنل بخش کرونایی گفت: تا کنون چهار ماه  از مطالباتشان باقی مانده است  در حالی که قبل از کرونا حدود ۱۲بوده است.

معاون وزیر بهداشت افزود:  امسال 15 هزار تخت بیمارستانی تا پایان دولت به بهره برداری می رسد  که بیش از ۱۰هزار تخت بیمارستانی فقط برای مناطق محروم هستند که تا چند ماه دیگر آماده بهره برداری خواهند بود.

جان بابایی بیان داشت: تخت های بیمارستانی در مناطق محروم از جمله سیستان و بلوچستان ، ایران شهر، ایلام، گچساران، خوزستان  سروان، کردستان، آذربایجان غربی و همه استان های مرزی این تخت های بیمارستانی افتتاح خواهد شد.

جان بابایی در خصوص کمبود سی تی اسکن در بیمارستان شهید رجایی گچساران اظهار کرد:سی تی اسکن دوم در برنامه برای بیمارستان نرگسی قرار دارد.

 وی با بیان اینکه بیمارستان 140تخت خوابی نرگسی گچساران توسط وزارت بهداشت تجهیز می‌شود، گفت: تاکنون 700 میلیارد ریال برای تجهیز این بیمارستان هزینه شده است.

 معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اکنون بیمارستان نرگسی گچساران 98درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا نیمه دوم خردادماه راه‌اندازی خواهد شد.

جان بابایی در ادامه تصریح کرد: عادت نداریم بیمارستانی را تجهیز نکرده بهره برداری کنیم چرا که بیمارستانی را که  هنوز وزارت راه شهرسازی  تحویل نداده است،اما تخت ها چیده شده اند.

 وی ادامه داد: دستگاه سونوگرافی و اکو همه در بیمارستان هستند و نمی خواهیم بگوییم که خیلی کارنامه درست است ،این موضوع به نوعی آنقدر برنامه ریزی شده است که بیمارستانی که هنوز از سازمان مجری تحویل نگرفته ایم تجهیز کرده ایم و نگران راه اندازی بیمارستان نرگسی نباشید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز