طی سال گذشته ۳۳۷ واقعه چند قلوزایی در کهگیلویه و بویراحمد ثبت شد

۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ۱۶:۲۹:۰۷
کد خبر: ۱۱۷۳۷۴۶
طی سال گذشته ۳۳۷ واقعه چند قلوزایی در کهگیلویه و بویراحمد ثبت شد
مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد از ثبت ۳۳۷ واقعه چند قلوزایی در این استان طی سال ۹۹ خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛مدیرکل ثبت احوال استان گفت: در ۱۲ ماهه سال ۹۹ تعداد ۱۱ هزار و ۱۵۳ واقعه ولادت به ثبت رسیده که تعداد ولادت ثبت شده در مهلت قانونی ۱۱ هزار و ۲۹ واقعه یعنی حدود ۹۹ درصد است.

صادقی افزود: در همین مدت تعداد ۳۳۷ ولادت حاصل از چندقلوزایی ثبت شده که از این تعداد ۱۶۰ واقعه دو قلو، ۴ واقعه سه قلوزایی و یک واقعه هم ۵ قلوزائی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نسبت حاصل از ولادت در ۱۲ ماهه سال ۹۹ برابر بر با ۱۰۶ مورد است که این شاخص در مدت مشابه سال قبل نیز ۱۰۶ بوده یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه دختر حدود ۱۰۶ واقعه پسر به ثبت رسیده و تغییری حاصل نشده است.

صادقی با اشاره به تعداد فوتی‌های ثبت شده تا پایان اسفند ۹۹ بیان کرد: ۳هزار و ۵۳۷ مورد فوت در استان به ثبت رسیده که از این تعداد ۳ هزار و ۴۳۷ مورد در مهلت قانونی و جاری ثبت شده و در هر ماه به طور متوسط تعداد ۲۹۵ واقعه فوت به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: نسبت حاصل از ثبت وفات ۱۴۱است یعنی در مقابل هر ۱۰۰ مورد فوت زنان ۱۴۱ مورد فوت مردان ثبت شده است.
صادقی عنوان کرد: نام‌های آراد، حسین، امیرعلی، سامیار، رضا، امیرحسین در میان پسران و رستا، فاطمه، آوا، زهرا، نیکا و آوینا در میان دختران بیشترین فراوانی نام را در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته‌اند.

وی ازدواج را لازمه استحکام خانواده دانست و تاکید کرد: در سال ۹۹ تعداد ۶۷۹۹ واقعه ازدواج در این استان به ثبت رسیده که از این تعداد ۵۵۴۳ مورد شهری و ۱۲۵۶ مورد ازدواج روستایی بوده اند که در مقایسه با آمار ازدواج ثبت شده در سال ۹۸ (که تعداد کل ۵۶۱۰ مورد ازدواج بوده و ۴۷۲۶ مورد شهری و تعداد ۸۸۴ مورد ازدواج روستایی) روند افزایشی داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تا پایان اسفند سال ۹۹ تعداد ۵۱۵ هزار و ۱۳۸ نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت‌نام کرده اند که برای ۴۳۵ هزار و ۷۱۵ نفر کارت صادر شده و تعداد ۴۲۳هزار و ۷۱۵ نفر نیز کارت هوشمند ملی خود را تحویل گرفته اند.

 

نظر شما