تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در اداره های کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۰/۰۳/۰۶ - ۱۵:۰۳:۵۲
کد خبر: ۱۱۸۴۹۴۷
تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در اداره های کهگیلویه و بویراحمد
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیروهای ایثارگر قراردادی و شرکتی شاغل در دستگاه های اجرایی این استان به زودی تبدیل وضعیت می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛آذر صفایی نیا در نشست هماهنگی امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: لازم است که به تعداد نیروهای ایثارگر قراردادی و شرکتی شاغل در دستگاه های اجرایی این استان چارت سازمانی پیش بینی و لحاظ شود. 

وی افزود: موضوع تبدیل وضعیت یکی از دغدغه های اصلی نیروهای ایثارگر قراردادی و شرکتی شاغل در دستگاه های اجرایی کشور و کهگیلویه و بویراحمد است. 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تحقق این امر مهم نوعی خدمت ارزنده از سوی دولت به جامعه ایثارگران کشور و استان است. 

صفایی نیا عنوان کرد: لازم است که مدیران دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد از چنین ظرفیت قانونی و فرصت مهمی استفاده بهینه کنند و هرگونه کم کاری و سهل انگاری در این زمینه نیز پذیرفتنی نیست. 

وی ابراز داشت: نباید در زمینه پرداخت کمک هزینه ازدواج به فرزندان شهدا و ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد کوچکترین اجحافی شود. 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشاوران امور ایثارگران دستگاه های اجرایی این استان برای گردآوری تاریخ شفاهی رزمندگان و فرماندهان به منظور تهیه و تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس همکاری لازم را با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان داشته باشند. 

صفایی نیا اظهار داشت: ثبت، ضبط و مستندسازی خاطرات، زندگینامه و رشادت های مثال زدنی رزمندگان و فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس یک تکلیف برای متولیان امر است. 

وی افزود: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به وظایف و رسالت های خود در زمینه تهیه و تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس عمل کنند و در صورت کم کاری و سهل انگاری نیز با آنان برخورد می شود. 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: خدمات ارائه شده به خانواده شهدا و جامعه ایثارگران این استان از سوی دولت و دستگاه های اجرایی استان باید بیش از پیش بیان و شفاف سازی شود. 

صفایی نیا عنوان کرد: چنین اقدام مهمی منجر به روشنگری هر چه بیشتر افکار عمومی شده و باید از سوی مدیران اجرایی و اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد انجام شود. 

 مشاور امور ایثارگران استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به  مشکلات گلزار شهدای چیتاب و دهدشت گفت: ۷۷ گلزار شهید ساماندهی نشده که ۶ مورد آن در گلزار شهدای یاسوج و ۷۱ مورد در دیگر نقاط استان است.

محمود داربام همچنین از ساماندهی ۹۲ درصد گلزارهای شهدا در استان خبر داد و گفت: برای ساماندهی گلزار شهدا نیازمند ۳۰ تا ۵۰ میلیون اعتبار هستیم.

وی با انتقاد از برخی مدیران ادامه داد: عده‌ای دوست ندارند خدمات دولت را بیان کنند حداقل بگویند نظام چه کارهایی برای حوزه ایثارگران کرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد هم در خصوص آخرین وضعیت تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس گفت: تاکنون ۱۳۵ مقاله برای تهیه، تدوین و چاپ دانشنامه آماده شده است، دانش‌نامه استانی دفاع مقدس تا پایان امسال باید تدوین و به مرحله چاپ برسد.

سرهنگ امبرعباس آسمند از چاپ ۱۴ عنوان کتاب در حوزه تاریخ شفاهی خبر داد و عنوان کرد: ۵ مورد کتاب تاریخ شفاهی در دست چاپ و سه مورد در حال تدوین است.
وی ادامه داد: ۳۶۵ ساعت مصاحبه از رزمندگان، فرماندهان دوران دفاع مقدس ضبط و در مرحله انجام است.

 

 

نظر شما