برگزاری نشست مشترک مدیران صنعت آب و برق با مدیرکل صدا و سیمای استان

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۰۹:۰۲:۰۸
کد خبر: ۱۱۸۶۵۰۱
برگزاری نشست مشترک مدیران صنعت آب و برق با مدیرکل صدا و سیمای استان
نشست مشترک مدیران و معاونین صنعت آب و برق استان با مدیرکل و اعضای شورای معاونین صدا و سیمای استان به منظور بررسی راهکارها و تقویت هرچه بیشتر همکاری های فی مابین برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛امیر رئوف در این دیدار با اشاره به تغییرات اقلیم و تاثیرات آن بر روند زندگی در سراسر کشور همچنین استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: آمادگی همه جانبه صدا و سیمای  استان در راستای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در زمینه مصرف بهینه آب و برق می تواند موجبات تغییر رفتار و نگرش مطلوب گردد.

مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: صداوسیما مرکز استان در بخش های مختلف و برنامه ها به صورت کامل آمادگی همکاری با دستگاه های خدمات رسان صنعت آب و برق را دارد.

وی افزود: در شرایط کنونی باید از ظرفیت های فرهنگی برای تببین اهمیت مصرف بهینه آب و انرژی بهره برد.

رئوف با بیان اینکه تقویت برنامه های فرهنگی مستلزم نگاه و توجه ویژه مدیران دستگاه ها به این حوزه است تصریح کرد: باید از تمامی ظرفیت ها برای رفع چالش های پیش روی دستگاه ها و همراهی مردم بهره برد.

فرهادی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان نیز در این نشست با توجه به کاهش نزولات جوی گفت: در سال آبی جاری در سطح کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد سطح آب سدها و سطح سفره های زیر زمینی دشتها دچار تنزل گردیده است و ورودی آبها به مخازن سدها در سراسر کشور نسبت به سال گذشته 54 درصد و نسبت به دوره های مشابه بلندمدت 41 درصد کمتر گردیده که لزوم صرفه جویی و توجه بیشتر به مصرف بهینه ضروری است.

معتمدی زاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با تاثیر منفی پاره ای از مسائل و مشکلات اقتصادی کشور اظهار داشت: کاهش نزولات جوی بر تولید برق تاثیر منفی داشته چرا که تقریباً 30 درصد تولید برق از منابع آبی و نیروگاههای آبی بوده که تا حدودی زیادی آن را از دست داده ایم و اکنون 10 درصد نیز رشد و افزایش مصرف برق نسبت به سال گذشته را داریم، ضمن آنکه بخش دیگری که باعث چالش در تولید برق و افزایش مصرف برق گردیده بیت کوین ها و دستگاههای رمز ارزهاست که بصورت غیر مجاز به شبکه های برق وارد شده و قبلاً در کارگاهها، مناطق متروکه و مزارع کشاورزی بوده و امروزه به خانه ها کشیده شده که قابل شناسایی نمی باشد. 

اسفندیار برخه سرپرست شرکت آبفا استان نیز در این دیدار عنوان کرد: کاهش نزولات جوی در سطح استان و کشور موجب ایجاد تنش آبی گردیده و بی توجهی به سرلوحه قراردادن صرفه جویی در مصرف و بی تفاوتی به الگوی مصرف آب توسط مردم و مسئولین بحران های جدی را در پی خواهد داشت و مشکلات و خسارات فراوانی را به بارخواهد آورد.

سرپرست شرکت آبفا استان گفت: امروز میدان جنگ واقعی هیچ چیزی جز بحران آب نیست و امنیت ملی را هیچ چیزی جز بحران آب نمی تواند تهدید کند.

وی اظهار داشت: با توجه به وضعیت موجود و تنش آبی نصب تانکر ذخیره آب در ساختمان ها ضروری بوده تا در موقع قطع آب مشترکین با مشکلی مواجه نگردند.

برخه تصریح کرد: در پی کاهش نزولات جوی و جدی بودن بحران آب، دستگاه های خدمات رسان برای پیشبرد اهداف فرهنگی خود نیازمند همکاری بیش از پیش صدا و سیمای استان هستند.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان عنوان کرد: در شرایط کنونی و بروز خشکسالی و بحران آب همه مردم و مسئولان درگیر این مشکلات خواهند گردید.

برخه یادآور شد: ظرفیت های خوبی در صدا و سیمای استان وجود دارد که از مسئولین امر انتظار داریم با پای کار آوردن و بکار بستن این ظرفیتها و تولید میان برنامه، برنامه های گفت و گو محور، تهیه گزارش، پوشش و تهیه خبر از فعالیتهای خدماتی شبانه روزی، زیرنویس، تیزر، موشن و سایر برنامه ها در راستای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی مخاطبین، همت و تلاش وافری را در بخش ها و برنامه های صدا و سیما به منصه ظهور بگذارند.

 

نظر شما