وضعیت تنش آبی ۶ شهر و۲۱۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۱۴:۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۱۸۷۳۷۴
وضعیت تنش آبی ۶ شهر و۲۱۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی کاهش نزولات آسمانی و کم بارشی‌ها در این استان ۶ شهر ۲۱۰ روستا در مناطق سردسیری و گرمسیری در وضعیت تنش آبی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛اسفندیار برخه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: شهرهای یاسوج، مادوان، لیکک، دیشموک و باشت و چرام امسال با تنش آبی مواجه هستند که باید تمهیدات لازم برای تامین آب این شهر ها اندیشیده شود.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد برای کاهش تبعات تنش آبی از همه ظرفیت های موجود استفاده می‌کند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:جمع آوری انشعابات غیرمجاز، مدیریت مخازن آب، ترمیم خطوط انتقال و شبکه های توزیع در همه روستاها، الزام مشترکان به صرفه جویی در مصرف و نصب تانکر  ذخیره آب بویژه در روستاها از جمله راهکارهای شرکت آب و فاضلاب برای مقابله با تنش آبی در استان است.

برخه عنوان کرد: اجتناب مشترکان از استفاده آب آشامیدنی برای آبیاری مزارع و باغ‌ها، جلوگیری از هدر رفت آب و ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب از دیگر برنامه‌های این شرکت برای مقابله با تنش آبی است.

وی ابراز داشت: شرکت آب فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر تامین آب آشامیدنی همه شهرهای این استان آب شرب مورد نیاز بیش از هزار و ۴۰۰ روستا در استان را نیز تامین می‌کند.

 

نظر شما