احداث چهار هکتار گلخانه در کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۰۸:۴۰:۱۵
کد خبر: ۱۱۸۷۵۶۵
احداث چهار هکتار گلخانه در کهگیلویه و بویراحمد
رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در یک ساله گذشته 4.11هکتار گلخانه در مناطق مختلف این استان احداث شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛الیاس تاج الدینی اظهار داشت: این میزان سازه گلخانه ای در قالب ۱۳ طرح و با ۱۹۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد احداث شده است.

وی بیان کرد: ۸۰درصد از اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح های گلخانه ای مذکور در قالب تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت شده و ۲۰درصد دیگر نیز از سوی بخش خصوصی تامین شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اکنون یک هزار و ۲۶ هکتار سازه گلخانه ای در قالب سه طرح و با ۷۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان در حال احداث است.

وی تاکید کرد: پارسال ۲۱ میلیون و ۲۱۱ هزار شاخه گل رز و ۲ هزار و ۹۳۸ تن محصولات سبزی و صیفی در استان تولید و روانه بازارهای مصرف شد.در زمان حاضر۹۷گلخانه به مساحت ۵۳ هکتار در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

وی افزود: آسان بودن رساندن مواد مغذی به گیاه از طریق تزریق در نتیجه داشتن ارزش غذایی بهتر و زیبایی و مشتری پسند بودن از مزایای بهره وری از کشت گیاهان به صورت گلخانه ای است.

تاج الدینی گفت:کشت های گلخانه ای به دلیل امکان کنترل عوامل تاثیرگذار محیطی همچون تغییرات دمایی، جلوگیری از پدیده های سرمازدگی و گرمازدگی و همچنین استفاده بهینه از منابع آب و خاک، سوخت و دیگر نهاده های کشاورزی از روش های مناسب کشت محسوب می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز