افتتاح یکهزار و هفتصدمین واحد بهسازی شده بافت فرسوده شهر دوگنبدان

۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۰۷:۵۷:۵۴
کد خبر: ۱۲۰۳۲۴۴
افتتاح یکهزار و هفتصدمین واحد بهسازی شده بافت فرسوده شهر دوگنبدان
با حضور مسئولان کشوری و استانی یکهزار و هفتصدمین واحد نوسازی شده بافت فرسوده شهر دوگنبدان در جنوب کهگیلویه و بویراحمد بهره برداری شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور در آیین بهره برداری از این واحد مسکونی اظهار داشت: احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان یکی از موفق ترین طرح های نوسازی بافت های فرسوده کشور است که با مشارکت شهروندان و تعامل سازنده مسئولان صورت گرفته است.

مجید جودی با یادآوری سختی کار احیای بافت های فرسوده برای جلب مشارکت مردم تاکید کرد: اجرای طرح های محرک مانند بازگشایی معابر و طرح های بازآفرینی شهری ساکنان بافت فرسوده شهر دوگنبدان را به مشارکت تشویق کرده است که می تواند الگویی برای دیگر بافت های فرسوده کشور است.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر برای نوسازی هر واحد مسکونی ۵۰۰ میلیون ریال وام بانکی ارزان قیمت و ۲۱۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود گفت: تحقق ساخت یکهزار و۳۰۰ واحد مسکونی دیگر در شهر دوگنبدان نیازمند افزایش تسهیلات بانکی و بلاعوض است.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور تصریح کرد: هم اکنون ۱۴ هزار و۵۰۰ واحد مسکونی بافت های فرسوده در شهرهای زاهدان، چابهار و مشهد در دست ساخت است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این آیین فعالیت های بنیاد مسکن برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان را خوب ارزیابی کرد.

حسین روحانی نژاد بیان کرد: زیباسازی و در عین حال نوسازی خانه  های بافت فرسوده شهر دوگنبدان زندگی شهروندان محلات پایین شهر  را متحول کرده است .

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین اظهار داشت:برای نوسازی یکهزار و۷۰۰ واحد مسکونی شهر دوگنبدان ۹۷۶میلیارد ریال تسهیلات بانکی و۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.

حسین جنتی اضافه کرد:هم اکنون ۴۶۰ واحد مسکونی دیگر در بافت های فرسوده شهر دوگنبدان در حال نوسازی است.

وی ابراز داشت:برای نوسازی هر واحد مسکونی ۵۰۰ میلیون ریال وام بانکی ارزان قیمت و ۲۱۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: تسهیلات بانکی با سه سال دوره تنفس، پنج درصد کارمزد و ۱۲ سال دوره بازپرداخت برای کمک به احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان پیش بینی و در حال انجام است.

جنتی تاکید کرد: جمع آوری انشعاب‌های برق، آب و گاز، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ضمانت زنجیره‌ای از دیگر مشوق های ارائه شده برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان بوده است.

وی ابراز داشت: اجرای طرح های بازآفرینی شهری،بازگشایی رینگ ،فرهنگ سرا و مجتمع های تجاری از دیگر برنامه هایی است که در کنار نوسازی واحدهای مسکونی برای بهبود زندگی ساکنان این مناطق اجرا شده است.

وی زیباسازی، ایمن سازی و رونق اشتغال بخش مسکن در پروژه ملی نوسازی بافت فرسوده را از پیامدهای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان ذکر می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز