رهاسازی ۴۵میلیون قطعه بچه ماهی در استخرهای کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۰/۰۴/۱۷ - ۰۹:۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۲۰۳۸۰۱
رهاسازی ۴۵میلیون قطعه بچه ماهی در استخرهای کهگیلویه و بویراحمد
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی سال آبی جاری ۴۵میلیون قطعه بچه ماهی برای پرورش در استخرهای این استان رهاسازی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حمزه جانبازی اظهار داشت:از این تعداد ۲۵ میلیون قطعه بچه ماهی در واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد تولید شده و ۲۰ میلیون قطعه دیگر نیز از استان های دیگر وارد شده است.

وی بیان کرد: به دلیل شرایط دمایی آب بخش عمده ای از رهاسازی بچه ماهی در استخرهای استان در فصل بهار و بخشی هم در اسفند انجام می شود.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۳۵ واحد مجاز تولید بچه ماهی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۱۵ واحد فعال است.

وی اظهار داشت: ۲۵۰ واحد تولیدی پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و سالیانه ۱۸هزار تن ماهی در این استان تولید می شود.

جانبازی تاکید کرد: هم اکنون برخی از واحدهای پرورش ماهی استان به دلیل کم آبی تعطیل شده است.

وی ابراز داشت:تعداد واحدهای خسارت دیده از خشکسالی و تنش آبی و همچنین میزان خسارت های ناشی از این پدیده طبیعی در حال برآوردهای کارشناسی است.

کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های تولید ماهی قزل آلا در کشور است به‌طوری که حدود ۱.۶ درصد تولید ماهیان سردآبی جهان و ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را تأمین می‌کند با وجود این اما کارشناسان همواره به وجود ظرفیت های خفته آبزی پروری به ویژه ماهیان زینتی،خاویاری وگرم آبی تاکید می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز