آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد تا ۱۷ تیر ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۴/۱۷ - ۱۸:۳۹:۳۳
کد خبر: ۱۲۰۳۹۹۳
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد تا ۱۷ تیر ۱۴۰۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا استان به 700 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه در طی 24 ساعت گذشته یک هم استانی جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 180 بیمار در بیمارستانهای استان بستری می باشند که 63 نفر از این بیماران مبتلای قطعی و 13 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 50556 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اذعان داشت: از 383 جواب دریافت شده پی سی آر  در آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ٤٥ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد(٤٠ درصد موارد)، بهمئی(٥٥ درصد) ،کهگیلویه(٥٥ درصد)و گچساران (٤٧ درصد) بود. همچنین از 293 نمونه رپید تست 15 درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های گچساران، بهمئی و بویراحمد هستند. افزایش درصد موارد مثبت در شهرستانهای کهگیلویه ، بهمئی و لنده نشان دهنده این موضوع است که احتمالا طی روزهای آینده به وضعیت قرمز تغییر رنگ خواهند داد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مردم خواهش میکنیم  که رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی را جدی گرفته، در تجمعات و دورهمی ها شرکت ننمایید، استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی را بنمایید ،  از حضور در مکان های شلوغ و پرخطر  خودداری و در صورت داشتن هر گونه علایم بیماریهای ویروسی به مراکز ١٦ ساعته مراجعه نمایید.

وی اظهار داشت: با توجه به سرایت زیاد کرونای هندی از افراد مبتلا و ناقل به افراد سالم ، لذا در صورت مثبت بودن تست کرونا محل قرنطینه را ترک ننمایید و ارتباط تلفنی روزانه خود را با مرکز بهداشت حفظ نمایید و وضعیت روزانه بیماری خود را به مراقبت بهداشت ، بهورز و یا پزشک گزارش دهید .

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم شرایطی ایجاد شود که واکسیناسیون افراد مسن و کسانیکه بیماریهای زمینه ای دارند تکمیل شود تا شاهد پیک های بعدی در کشور و استان نباشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز