آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد تا ۱۸ تیر ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۴/۱۸ - ۱۸:۳۳:۱۸
کد خبر: ۱۲۰۴۲۶۷
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد تا ۱۸ تیر ۱۴۰۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید19 استان به 702 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 2 هم استانی بر اثر ابتلا به کووید19 جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 207 بیمار در بیمارستانهای استان بستری می باشند که 82 نفر از این بیماران مبتلای قطعی و 10 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 50614 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اذعان داشت: از 439 نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ٣٧ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های  گچساران، بویراحمد ،کهگیلویه  و دنا بود. همچنین از 183 نمونه رپید تست 12 درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های چرام، گچساران و کهگیلویه هستند.

دکتر یزدان پناه تصریح کرد: روند افزایشی موارد مثبت بیماری  و بستری در همه شهرستانهای استان ادامه دارد که در هفته های بعدی می تواند باعث پرشدن تخت های بیمارستانی و افزایش مرگ و میر بیشتری در مقایسه با پیک های قبلی شود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مردم خواهش میکنیم دستورالعمل های بهداشتی را جدی گرفته ، استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی، عدم حضور در تجمعات و دورهمی ها، پرهیز از رفت و آمد به مکان های شلوغ و پرخطر را مد نظر داشته باشند تا با مبتلا شدن افراد کمتری از این مرحله عبور نماییم .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز