ارسال تجهیزات و بالگرد آبپاش جهت اطفاء حریق در منطقه نارک گچساران

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۱۳:۴۰:۳۷
کد خبر: ۱۲۰۵۲۲۷
ارسال تجهیزات و بالگرد آبپاش جهت اطفاء حریق در منطقه نارک گچساران
معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار از ارسال تجهیزات و بالگرد آبپاش و بسیج نیرو جهت اطفاء حریق در منطقه نارک گچساران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ با وجود تلاش‌های ۳ روزه برای مهار آتش در ارتفاعات نارک، مراتع و جنگل‌های منطقه حفاظت شده خامی گچساران نیز شعله ور شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان گفت: آتش سوزی در ارتفاعات کوه نارک که از پنجشنبه گذشته آغاز شده بود با وجود تلاش امدادگران به دلیل سخت گذر بودن و وزش باد شدید همچنان ادامه دارد.

حکمتیان افزود: برای مهار این آتش سوزی تاکنون ۱۰ سورتی پرواز با بالگرد انجام شده و نیرو‌های امدادی و مردمی به ارتفاعات اعزام شدند.

وی از آغار آتش سوزی در ارتفاعات خامی نیز خبر داد و ادامه داد: آتش سوزی ارتفاعات خامی گچساران نیز از ساعت ۱۹ دیروز شنبه نوزدهم تیرماه آغاز شده و همچنان در حال شعله ور شدن است.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار از ارسال تجهیزات و بالگرد آبپاش و بسیج نیرو جهت اطفا حریق در منطقه نارک گچساران خبر داد.
 
حاجی زاده گفت: با دستور ویژه استاندار و هماهنگی این معاونت با مرکز هلیکوپتر وزارت دفاع و رئیس سازمان جنگلهای کشور بالگرد آب پاش در حال اعزام به منطقه است.
فرماندار گچساران با بیان اینکه تلاش همه جانبه برای مهار آتش ادامه دارد، اما کماکان آتش می‌تازد، گفت: پوشش جنگلی، وزش باد و سخت گذر بودن کار مهار آتش را کند کرده است.

پیش از این هفت فقره آتش سوزی امسال در مناطق کوه خامی، دیل، کوه مشرف به تلخاب شرین، تپه های مشرف به کوی کارکنان و نارک در شهرستان گچساران رخ داد.

۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهند که از این میزان نیز ۷۰ درصد مراتع و جنگل‌ها هستند، متاسفانه در فصول گرم سال گذشته بیش از ۶۰۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های این شهرستان نیز طعمه حریق شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز