اشد مجازات قانونی برای عاملان آتش سوزی جنگل‌ها اعمال می شود

۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ۰۸:۲۱:۳۰
کد خبر: ۱۲۰۵۴۲۵
اشد مجازات قانونی برای عاملان آتش سوزی جنگل‌ها اعمال می شود
دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اشد مجازات قانونی برای عاملان آتش سوزی عمدی یا سهوی جنگل‌ها اعمال می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سید علی ملک حسینی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: برای افرادی که در اثر عمد یا در اثر سهل انگاری سبب آتش سوزی در جنگل‌ها شوند، اشد مجازاتی که در قانون پیش بینی شده، لحاظ می شود.

وی در خصوص آتش سوزی در جنگل‌ها و مجازات عاملان آتش سوزی ها اظهارکرد: در همه جرایم یک رکن عمدی در خصوص تخلفات و پیگیری آن مدنظر است اما در آتش سوزی جنگل‌ها حتی اگر فرد قصد آتش سوزی نداشته باشد و با روشن کردن آتش به صورت غیرعمد سبب آتش گرفتن جنگل شود قانون برای او مجازات تعیین می کند.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج خاطرنشان کرد: اگر فردی در فصل گرم سال اقدام به روشن کردن آتش در منطقه دارای پوشش مرتعی خشک داشته باشد و این آتش به جنگل سرایت کند قانون برای آن مجازات تعیین می کند.

ملک حسینی تصریح کرد: قانون‌گذار در خصوص جرم آتش سوزی در جنگل ها هم به صورت عمد و همچنین در اثر سهل انگاری مجازات تعیین کرده است.

وی با بیان اینکه در برخی آتش سوزی های در شهرستان های استان گزارشاتی از سهل انگاری مشاهده شد و پرونده هایی نیز در این رابطه تشکیل شد، ادامه داد: در خصوص آتش سوزی های اخیر دستگاه امنیتی مکلف شدند اگر عمد یا سهل انگاری صورت گرفته است با آنها برخورد می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز