لزوم تهیه مکمل های دارویی ورزشکاران از داروخانه ها

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۱۲:۳۷:۰۴
کد خبر: ۱۲۰۶۷۵۶
لزوم تهیه مکمل های دارویی ورزشکاران از داروخانه ها
ورزشکاران کهگیلویه و بویراحمد داروهای مکمل را از داروخانه ها تهیه کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛داروساز و کارشناس فرآورده های طب سنتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بسیاری از ورزشکاران در کنار ورزش های بدنسازی و رزمی خود از پودر ها مکمل در کنار سیستم ورزشی خود استفاده می کنند.

دکتر یدالله روهینا افزود: توصیه ما به ورزشکاران این است که این مکمل‌ها را از داروخانه ها تهیه کنند.

وی بیان کرد: دانستن مقدار و زمان بندی مصرف مکمل ها و شرایط خاص ورزشی برای به حداکثر رساندن آثار این مکمل ها بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: تهیه پودرهای مکمل از فروشگاه های زیرزمینی و مراکز غیر مجاز ممنوع است و ورزشکاران باید این پودرها را صرفاً از داروخانه تهیه کنند.

دکتر روهینا گفت: داروخانه‌ها از شرکتهای معتبر توزیع این پودرها را دریافت می کنند که دارای برچسب اصالت فراورده و تاییدیه سازمان غذا و دارو هستند و آزمایشات لازم را گذرانده اند.

وی با بیان اینکه تهیه هر گونه دارو و پودرهای مکمل از بندر ها، سیستم های قاچاق، فروشگاه ها و مراکز غیر مجاز ممنوع بوده افزود: چنانچه این اقلام از مراکز غیرمجاز تهیه شوند احتمال پر شدن در تولیدی های زیرزمینی زیاد بوده و ممکن است دارای مواد مضر و در شرایط نگهداری نامساعدی قرار گرفته و دستخوش تغییراتی شده باشند.

 

نظر شما