کاهش ۴.۴ درصدی نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۱۲:۵۵:۵۱
کد خبر: ۱۲۰۸۵۱۷
کاهش  ۴.۴ درصدی نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار گذشته) ۴.۴ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛علی شهابی نسب در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: نتایج طرح آمارگیری نیروی کار استان اعلام شده و بر اساس آن، در بهار ۱۴۰۰، به میزان ۳۳,۳ درصد جمعیت ۱۵ ساله و بیش‌تر استان از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند این معنا که در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند.

وی افزود: بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی حاکی از آن است که این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار ١٣٩٩) ۲.۴ درصد کاهش یافته است.

شهابی نسب تصریح کرد: بررسی نرخ بیکاری افراد ١٥ ساله و بیش‌تر در بهار ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که ۸.۲ درصد از جمعیت فعال استان (شاغل و بیکار)، بیکار بوده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه ‌و بویراحمد ابراز داشت: این مهم نسبت به میانگین کشوری  (میانگین کشوری ۸,۸ درصد ) ۶. درصد کمتر می باشد و بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل ( بهار ١٣٩٩) ، ۴.۴ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: شیوع بیماری کرونا و به تبع آن، برگزاری مجازی کلاس‌های درسی مدارس و دانشگاه‌ها، باعث شده که بسیاری از محصلین و دانشجویان نسبت به گذشته زمان کمتری را به موضوع تحصیل اختصاص دهند و فرصت این را داشته باشند که در مشاغل فصلی (که با توجه به شرایط اقلیمی استان، درصد قابل ملاحظه‌ای از مشاغل را به خود اختصاص داده است) مشغول به‌کار شوند که این امر موجب تبدیل وضعیت این افراد از حالت غیر فعال به فعال (شاغل) می‌شود.

 شهابی نسب تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهد که بخشی از بنگاه ها و موسسات خدماتی که در بهار ۱۳۹۹ به دلیل وخامت شرایط کرونا در کشور و استان تعطیل بودند در بهار ۱۴۰۰ فعال شوند  که این امر باعث گردید که تاثیر کاهشی روی نرخ بیکاری داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز