آزادی زندانی محکوم به قصاص پس از ۹ سال از زندان

۱۴۰۰/۰۸/۱۰ - ۰۹:۰۹:۰۲
کد خبر: ۱۲۵۴۶۸۰
آزادی زندانی محکوم به قصاص پس از ۹ سال از زندان
رئیس زندان یاسوج از آزادی زندانی که به جرم قتل عمد به مدت ۹ سال در زندان مرکزی یاسوج تحمل حبس می کرد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛در آئینی که برای آزادی احدی از زندانیان که به جرم قتل عمد قریب به نه سال در زندان تحمل حبس می نمود با حضور سید علی ملک حسینی دادستان مرکز استان ، بیژنی مدیر کل زندان های استان، جعفری معاون قضایی و اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مرکز و خانواده مقتول در سالن اجتماعات زندان مرکزی یاسوج برگزار شد ؛ زندانی ع. ک با رضایت اولیاء دم از زندان آزاد و به کانون گرم خانواده ی خود بازگشت.

بیژن شجاعیان رئیس زندان مرکزی در این برنامه گفت: این زندانی که به جرم قتل عمد قریب به نه سال در زندان مرکزی تحمل حبس می نمود با تلاش معاون قضایی رئیس کل دادگستری در شوراهای حل اختلاف استان،دادستان و معاون قضایی و اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب، خیرین، ریش سفیدان و متنفذین، مددکاران و اهتمام شورای حل اختلاف مستقر در زندان با اخذ رضایت شکات آزاد و از بند رهایی یافت .

وی اظهارکرد: در جریان روند سازشی این پرونده قتل، رئیس شورای حل اختلاف استان، مشارکت جمعی از خیرین و همکاری مراجع قضایی وهمکاران تلاشگرمان در زندان یاسوج پس از مراجعات مکرر به محل سکونت خانواده مقتول موفق به اخذ رضایت از اولیاء دم شدیم.

شجاعیان با تقدیر از کار پسندیده و عمل خیرخواهانه خانواده مقتول خاطرنشان کرد: بسیار خرسندیم که مقوله عفو و بخشندگی و موضوع شیرین گذشت در جامعه ترویج و گسترش دارد و چنین خانواده هایی جهت رضای پروردگار از حق قانونی و شرعی خود می گذرند و عفو و بخشش را در جامعه رواج می دهند.

وی گفت: تمام تلاش و اهتمام ما و همکاری مراجع قضایی توجه به حقوق شهروندی زندانیان و تلاش در جهت کمک و مساعدت به زندانیانی است که در مسیر اصلاح و تربیت و بازپروری قدم برداشته اند.

بر اساس این گزارش سید علی ملک حسینی دادستان مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد در حاشیه ی این مراسم با اشاره به آیات شریفه قرآن در خصوص عفو و گذشت و تقدیر از عمل حسنه اولیای دم در اعلام رضایت و گذشت نسبت به متهم پرونده قتل، به نقش به سزای خیرین و متنفذین منطقه، رئیس زندان و اعضاء شورای حل اختلاف زندان مرکزی ، حوزه قضایی و ریاست محترم شورای حل اختلا ف استان ، مدیر کل زندان ها و سایر معتمدین محلی موثر در فرایند صلح و سازش این پرونده قدردانی کرد.IMG_۲۰۲۱۱۱۰۱_۱۰۰۵۴۵IMG_۲۰۲۱۱۱۰۱_۱۰۰۶۱۲IMG_۲۰۲۱۱۱۰۱_۱۰۰۶۰۰

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز