توضیحات جهاد کشاورزی در مورد کمبود روغن در بازار

۱۴۰۱/۰۲/۱۴ - ۲۱:۴۵:۵۷
کد خبر: ۱۳۲۵۵۳۶
توضیحات جهاد کشاورزی در مورد کمبود روغن در بازار
روابط عمومی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در پی نواقصاتی در امر تامین و توزیع برخی اقلام خوراکی از جمله روغن و ماکارونی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛در این توضیحات آمده است؛ بحران اخیر جهان و جنگ روسیه و اوکراین موجب شده تا امنیت غذایی همه کشورهای دنیا تهدید شود و با مشکلات جدی مواجه شوند.

۷۰ درصد روغن و ۳۰ درصد غلات دنیا در همین منطقه جنگ‌زده تولید و تامین می‌شود که با وقوع این جنگ عملا این تنش بزرگ به بازار دنیا وارد شده و کشور ما نیز از این تنش در امان نبوده است.

لذا همان‌گونه که اشاره شد، مشکلات و کمبودهای اخیر ارتباطی با مدیریت درون استانی ندارد و یک‌ موضوع ملی و جهانی است.

از سوی دیگر با توجه به شروع فصل برداشت دانه‌های روغنی و تولید محصول اولیه تهیه روغن خوراکی این موضوع می‌تواند در تامین روغن مورد نیاز در داخل کشور نیز موثر باشد.

نکته دیگر اینکه کمبود روغن در استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به استقرار کارخانه روغن در گچساران و تدابیر مدیریتی به مراتب از بقیه استان‌ها کمتر است. 

در همین زمینه با وجود همه مشکلات و محدودیت‌ها، با پیگیری و رایزنی‌های اخیر، ۷۰۰ تن روغن خوراکی برای نیمه دوم اردیبهشت سهمیه دریافت کردیم که بیش از نصف آن توسط کارخانه داخل استان و مابقی از کارخانه های بیرون استان در حال تامین است که بین عاملین و کاسبان امین در سطح شهرستانها در حال توزیع است.

  تاکنون ۱۱۲ تن روغن در بازار استان توزیع شده و به زودی سهمیه‌های جدید ابلاغ می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد. 

ذکر این نکته نیز ضروریست که فروش اجباری هر کالای دیگری همراه با روغن خوراکی در بازار ممنوع است و بازرسان و ناظران با گشت‌های مستمر و روزانه با هر تخلفی در این زمینه برخورد خواهند کرد. 

انتظار می‌رود همشهریان عزیز و رسانه‌ها با درک شرایط حاکم بر دنیا و مشکلات اقتصادی کشور، خادمان خود در جهاد کشاورزی را حمایت کنند تا با همکاری سایر نهادهای دخیل در بازار از جمله صمت و تعزیرات بتوانیم از مقطع حساس کنونی در تامین امنیت غذایی مردم عبور کنیم.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز