معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان خبر داد؛

تاکنون حدود ۱۰۰ تن میگو از مزارع پرورشی گلستان برداشت شده است

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۱۱:۰۳:۵۳
کد خبر: ۱۰۵۹۳۷۴
تاکنون حدود ۱۰۰ تن میگو از مزارع پرورشی گلستان برداشت شده است
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گلستان گفت : تاکنون و پس از گذشت دوهفته از آغاز زمان برداشت میگو در مزارع مجتمع پرورش میگو گمیشان، حدود 100 تن محصول با کیفیت از این مزارع جمع آوری شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ محمود سقلی  اظهار کرد: از 382 هکتار مزارع ذخیره سازی شده، کار برداشت میگو از 48 استخر به مساحت 70 هکتار انجام شد که خوشبختانه با توجه به تراکم پایین زمان ذخیره سازی این میگوها دارای وزن مناسب 17 گرم می باشند.

وی افزود: میگوهای برداشتی امسال شرایط بسیار مناسبی از نظر کیفی دارند.

معاون آبزی پروری شیلات گلستان با اشاره به بروز بیماری لکه سفید در سال گذشته در مجتمع پرورش میگو گمیشان خاطر نشان کرد: با توجه به وقوع بیماری لکه سفید در سال گذشته در مجتمع پرورش میگو گمیشان، شاید کمتر کسی امید به تولید مجدد و بدون وقفه میگو در این مجتمع داشت. چرا که در همه جای دنیا و کشور معمولا پس از یک دوره بیماری، مزارع بلافاصله امادگی پرورش مجدد را نخواهند داشت.

سقلی در پایان گفت: امسال به عنوان اولین سال پرورش پس از بروز بیماری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است که خوشبختانه پرورش دهندگان با رعایت کلیه الزامات فنی و بهداشتی و با حداقل ذخیره سازی بدون بروز بیماری دوره پرورش را با بهترین شرایط و در نهایت محصول با کیفیت در حال سپری کردن هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز