مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان خبر داد:

بروزرسانی سند مهارت استان تا پایان پاییز/ ۱۸ درصد مهارت آموزان در حوزه کشاورزی هستند

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۱:۲۹:۱۹
کد خبر: ۱۰۶۲۸۴۷
بروزرسانی سند مهارت استان تا پایان پاییز/ ۱۸ درصد مهارت آموزان در حوزه کشاورزی هستند
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان گفت: بازنگری و بروزرسانی سند مهارت استان با توجه به ظرفیت و پتانسیل ها با مشارکت همه دستگاه ها در حال انجام کارهای کارشناسی است و امیدواریم تا پایان پاییز سند بروز شده مهارت آماده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سید علیرضا حسینی طلب صبح چهارشنبه در شورای مهارت استان که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد اظهارکرد: مصوبه بازنگری و بروزرسانی سند مهارت استان با توجه به ظرفیت و پتانسیل ها با مشارکت همه دستگاه ها در حال انجام کارهای کارشناسی است و امیدواریم تا پایان پاییز سند بروز شده مهارت آماده شود.

وی در ادامه به مصوبه تهیه و تدوین اطلس مشاغل مهارتی در حوزه گردشگری و صنایع دستی استان نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه تفاهم نامه با میراث فرهنگی منعقد شده و اقدامات خوبی در حال انجام است.

حسینی طلب همچنین به مصوبه الزام کلیه دستگاه های دولتی به الحاق پیوست مهارتی در همه طرح های عمرانی و صنعتی اشاره کرد و گفت: این مصوبه در مهارت آموزی شاغلین بسیار اثر گذار است و به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال و مقرر شده در شورای برنامه ریزی استان مطرح شود.

حسینی طلب با تاکید بر اینکه شورای مهارت شهرستانی در همه 14 شهرستان ها تشکیل شده است تصریح کرد: ۳۲ هزار و ۴۳۶ گلستانی در سال ۹۸ از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شدند.

حسینی طلب اضافه کرد: در ۶ ماه نخست امسال بالغ بر ۲۶ درصد براساس تفاهم نامه ها با دستگاه های مختلف آموزش دیدند.

وی افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه ای مراوه تپه در دهه فجر و مرکز آموزشی فنی و حرفه ای شهرستان گنبدکاووس در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان گفت: در سال 94 سرانه آموزش های مهارتی 11.2 بود و در سال 98 این عدد به 14.6 تبدیل شده است که طی این چند سال حدود 4 ساعت به سبد سرانه آموزش های مهارتی استان با کمک بخش خصوصی و دولتی اضافه شده است.

وی تاکید کرد:  ۱۸ درصد از مهارت آموزان فنی و حرفه ای استان گلستان در حوزه کشاورزی هستند.

حسینی طلب یادآور شد: در سفر هیئت دوم دولت به استان 10 میلیارد تومان اعتبار برای مرکز تخصصی کشاورزی در نی تپه رامیان که بیش از ۱۳ سال از شروع عملیات اجرایی آن می گذرد تصویب شد و سعی میکنیم این اعتبارهر چه سریعتر به استان اختصاص یابد.

 

 

نظر شما