استاندار گلستان:

۶۷ هزار بیکار در گلستان وجود دارد/ نقش تاثیرگذار مهارت در کاهش نرخ بیکاری

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۲:۴۹:۴۶
کد خبر: ۱۰۶۲۹۲۶
۶۷ هزار بیکار در گلستان وجود دارد/ نقش تاثیرگذار مهارت در کاهش نرخ بیکاری
استاندار گلستان با اشاره به اینکه در گلستان 67 هزار بیکار وجود دارد گفت: ارتقا مهرت در نظام آموزشی تاثیر بسزایی در کاهش نرخ بیکاری دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان: هادی حق شناس امروز چهارشنبه 2 مهر در سومین جلسه شورای استانی مهارت با حضور معاون وزیر کارتعاون و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره بیش از 200 هزار شهید جنگ تحمیلی تصریح کرد: یکی از مهمترین نمایه های انقلاب صنعتی در غرب که موجب تولید ثروت شد، مهارت آموزی و آموزش بود و با توجه به وجود 67 هزار بیکار در سطح گلستان ، تلاش ما ارتقا مهارت و بهبود کیفیت آموزش در راستای اشتغالزایی است.

وی افزود: در حال حاضر 522 هزار شاغل در گلستان فعال هستند و طی سال گذشته بیش از 30 هزار شغل ایجاد شده و در سال جاری نیز تلاش داریم ایجاد 30 هزار شغل را محقق کنیم.

استاندار گلستان در ایجاد جلسه خواستار توجه ویژه رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به تجهیزات 118 مرکز آموزش دولتی در گلستان شد.

حق شناس گفت: باید آموزش ها در مراکز به معنای واقعی کاربردی باشند تا افراد پس از دوره آموزی مهارت لازم را جهت ایجاد شغل کسب کرده باشند.

وی ادامه داد: امروز معنای سواد در دنیا تغییر یافته و در واقع کسانی که توانایی و مهارت ایجاد تغییر را دارند به عنوان افراد باسواد می شناسند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز