معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گلستان خبر داد :

آغاز فصل صید ماهیان استخوانی از نیمه مهر ماه

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۱۴:۲۱:۳۳
کد خبر: ۱۰۶۹۰۲۶
آغاز فصل صید ماهیان استخوانی از نیمه مهر ماه
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان گفت : فصل صید ماهیان استخوانی در استان از 15 مهر آغاز می شود و به مدت 6 ماه ادامه خواهد داشت .

 به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ محسن یحیایی اظهار کرد: در سال جاری 813 صیاد درقالب 18 شرکت تعاونی و به روش صید پره در دو منطقه میانکاله و گمیشان اقدام به صید ماهیان استخوانی خواهند کرد.

وی با اشاره به روش کار این صیادان خاطر نشان کرد : صیادان از طلوع آفتاب به کمک 141 فروند شناور تور ریز ، تور پره را داخل آب انداخته و به کمک 64 دستگاه تراکتورتورها را به ساحل می کشند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان بیان داشت : ساعت پره کشی روزانه در تمامی شرکت ها از طلوع آفتاب تا ساعت 21 خواهد بود اما پره های مستقر در منطقه میانکاله می توانند تا ساعت 23 اقدام به پره کشی نمایند .

وی در پایان درخصوص گونه های هدف صید ماهیان استخوانی استان گفت : گونه های هدف صید درحال حاضر عمدتاً شامل گونه های ماهیان سفید ، کفال ، کپور ، کلمه و شگ ماهی خواهد بود.

گفتنی است سال گذشته 852 تن ماهی استخوانی از آبهای استان صید شده که از این میزان 156 تن ماهی سفید ، 558 تن ماهی کفال ، 107 تن ماهی کپور و 31 تن سایر بوده است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز