سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور خبر داد:

برگزاری ۵۳ عنوان برنامه در هفته وحدت / وحدت بین شیعه و سنی در گلستان به راحتی به دست نیامده است

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۱:۴۲:۱۳
کد خبر: ۱۰۷۸۷۸۰
برگزاری ۵۳ عنوان برنامه در هفته وحدت / وحدت بین شیعه و سنی در گلستان به راحتی به دست نیامده است
سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور از برگزاری 53 عنوان برنامه در هفته وحدت در سطح استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ حجت الاسلام نورعلی دیلم در گفتگو با اهالی رسانه اظهار کرد: مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور که امروز به عنوان دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور شناخته میشود جهت حمایت و پشتیبانی از مساجد، ائمه جمعه و مدارس اهل سنت کشور دایر و غیره دایر شده است.

وی افزود: در مجموع بیش از 4 هزار نفر از علمای اهل سنت در مجموعه مرکز بزرگ اسلامی از خدمات این مجموعه برخوردار میشوند.

حجت الاسلام دیلم گفت: در سطح استان یک هزار و 700 مسجد و 108 مدرسه تحت حمایت این مرکز وجود دارد و در 78 نقطه شهر و روستا نماز جمعه اهل سنت برگزار میشود.

وی با تاکید بر اینکه وحدت بین شیعه و اهل سنت به راحتی به دست نیامده است متذکر شد: یکی از وظایف ذاتی ما که دفتر مقام معظم رهبری نیز بر عهده ما گذاشته است مستحکم کردن این وحدت است و ما اجازه نخواهیم داد هیچ کس در هر تریبونی، هر لباس و هر جایگاهی به این وحدت صدمه بزند.

وی تصریح کرد: خدمات مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور مختص به اهل سنت نیست و هر قشری چه شیعه و چه سنی همه و همه باید در کنار هم برای تحکیم وحدت و تقریب در جامعه اسلامی تلاش کنیم.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور بیان داشت: قبل از اینکه دشمن به سراغ ما بیاید با شناخت و پژوهش مانع حمله آنان به وحدت و اسلام شویم و در این حوزه جریانات رسانه ای بسیار میتواند تاثیر گذار باشد.

وی گفت: نشریه فرانسوی چندین بار به قرآن کریم اهانت کرده است بنابراین هشتگ «من عاشق محمد رسول الله» هستم و تحریم خرید کالاهای فرانسوی از موضوعاتی است که در هفته وحدت به آن تاکید شده است.

وی در ادامه به تلاقی 17 ربیع الاول با 13 آبان اشاره کرد و گفت: این روز فرصت بسیار خوبی است که به موضوع هفته وحدت و استکبارستیزی بپردازیم.

حجت الاسلام دیلم  تصریح کرد: 53 برنامه در هفته وحدت در نظر گرفته شده است و در طول هفنه در تمامی شب ها صدا و سیما برنامه هایی را با محوریت وحدت پخش خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: یادواره شهدا و تجلیل از خانواده شهدا، برگزاری همایش و برنامه ها برای دانش آموزان، بانوان، مدارس علمیه در هفته وحدت در نظر گرفته شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز