جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا گلستان:

قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه، محرومیت را از چهره ۶۱ روستای گلستان می زداید

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۱۱:۰۸:۲۰
کد خبر: ۱۰۷۹۴۱۱
قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه، محرومیت را از چهره ۶۱ روستای گلستان می زداید
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا گلستان گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه گلستان برای محرومیت زدایی سه دهستان با ۶۱ روستا در استان گلستان برنامه ریزی کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ کاظم نوروزی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با اشاره به اقدامات انجام شده در ستاد احسان اشاره و اظهار کرد: حفر و تجهیز 3 حلقه چاه کشاورزی، احداث 5 کیلومتر کانال کشاورزی، بهسازی و بازسازی دومورد ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی، 17 مورد تامین آب شرب، طراحی 4 مورد پل ویژه تردد روستاییان، ساخت، بهسازی و بازسازی 21 مدرسه، احداث 5 کانون قرآنی، برق رسانی به 2 روستا، برگزاری 2 هزار اردو های فرهنگی و زیارتی برای مردم و دانش آموزان، برگزاری 50 مسابقه فرهنگی ورزشی، برگزاری 20 مورد کلاس های فنی حرفه ای، تهیه 2 هزار بسته لوازم التحریر برای دانش آموزان، تهیه 9 هزار و 500 بسته معیشتی و موارد دیگر از جمله اقدامات انجام شده در ستاد احسان است.

وی در ادامه بیان داشت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سال 1395 بنا بر دغدغه رهبر معظم انقلاب و با هدف ایجاد 1000 نقطه آباد در سراسر کشور در سپاه پاسداران و با هدف گذاری آبادانی 1000 دهستان ایجاد شد.

وی با تاکید بر اینکه در این قرارگاه از نیروهای نخبه بسیجی استفاده میشود، تصریح کرد: در استان گلستان 7 دهستان با ظریب محرومیت 8 و 9 به قرارگاه مرکزی در تهران اعلام شد که در نهایت دهستان های کرند با 12 روستا، دهستان مراوه با 28 روستا و دهستان زرین گل با 21 روستا و در مجموع 61 روستا به استان ابلاغ شد که تحقیقات میدانی در این روستاها انجام و نقشه راه ترسیم شد.

نوروزی گفت: عرصه فرهنگی و اجتماعی، تعلیم و تربیت، معیشت و اشتغال، سلامت و زیرساخت و عمران پنج عرصه ای بود که قرارگاه پیشرفت و آبادانی برای انجام مأموریت در این روستاها در دستور کار خود قرار دارد.

وی متذکر شد: عرصه فرهنگی و اجتماعی با هدف ایجاد نظم و امامت و مرجعیت در روستا با محوریت امام مستقر در روستا در نظر گرفته شد.

نوروزی با اشاره با پیشرفت عرصه تعلیم و تربیت در روستاها اشاره کرد: در عرصه تعلیم و تربیت با محوریت دانش آموزان و معلمان تلاش خوایم کرد سطح آموزشی روستائیان را ارتقاء دهیم که در همین راستا اقداماتی مثل برگزاری جشن تکلیف، رنگ آمیزی و شاداب سازی مدارس و آموزش های فنی و حرفه ای انجام شده است.

نوروزی ضمن تاکید بر اینکه ماموریت قرارگاه در دهستان های محروم پنج ساله است یادآور شد: با شعار «از مردم با مردم برای مردم» در چهار عرصه تعلیم و تربیت، اشتغال، سلامت و فرهنگ و اجتماعی در فاز اول این طرح 117 پروژه اجرا کرده ایم.

نوروزی گفت: اجرای 17 پروژه آبرسانی شرب شامل بازسازی و احیای چشمه، ساخت مخزن بتنی و فلزی و احداث خط انتقال در کارگروه زیرساخت و عمران قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا در دستور کار قرار گرفته است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا گلستان همچنین بیان داشت: تلاش کردیم در روستاها با تثبیت مشاغل روستایی، اشتغال پایدار برای روستاییان ایجاد شود زیرا تسهیلات فقط باعث بدهکار شدن مردم میشود.

وی همچنین بیان داشت : در کارگاه اشتغال و معیشت بازدید منظم و ارائه خدمات کارشناسی بخش کشاورزی به دامداران، زنبورداران و باغداران پیگیری و انجام شد.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا گلستان به عرصه سلامت هم که مد نظر قرارگاه می باشد نیز اشاره کرد و گفت: افرادی تحت عنوان سفیران سلامت برای حضور در روستاهای مورد نظر آموزش دیده اند تا دو موضوع سبک زندگی اسلامی و تغذیه سالم را در این مناطق اجرایی و پیگیری نمایند.

 

 

 

نظر شما