رئیس شورای شهر گرگان:

دستفروشان گرگان ساماندهی میشوند/ گام اول؛ ایجاد بازارچه محلی در خیابان امام خمینی (ره)

۱۳۹۹/۰۸/۰۸ - ۲۱:۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۰۸۰۰۵۵
دستفروشان گرگان ساماندهی میشوند/ گام اول؛ ایجاد بازارچه محلی در خیابان امام خمینی (ره)
رئیس شورای شهر گرگان گفت: در راستای وعده داده شده به شهروندان مبنی بر ایجاد بازارچه محلی با هدف ساماندهی دستفروشان، بازارچه ای به مساحت 400متر در خیابان امام خمینی(ره) گرگان ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان: سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در راستای وعده داده شده به شهروندان مبنی بر ایجاد بازارچه محلی با هدف ساماندهی دستفروش های خیابان امام خمینی (ره) و محور نعلبندان که باعث ایجاد سد معبر شده بودند، زمینی به مساحت 400 متر مربع در آفتاب 11 و در مکانی که تا کنون به عنوان پارکینگ موقت استفاده میشد ایجاد گردید تا دستفروشان در آن محل برای فروش محصولاتشان ساماندهی شوند.

وی افزود: امکانات آب، برق و سرویس بهداشتی در این مکان تامین شده است و قابلیت استقرار 50 نفر از دستفروش ها در این بازارچه وجود دارد که به تدریج با مستقر شدن این کسبه شرایط بهتری برای قرفه های مختلف جهت ارائه محصولات در نظر گرفته خواهد شد.

 رئیس شورای شهر گرگان بیان داشت: مردم خواستار فراهم نمودن این امکان برای دستفروشان بودند و در حال حاضر که این شرایط فراهم شده است کسبه نیز باید این انتقال را بپذیرند.

وی تصریح کرد: برای هر دستفروش 3 الی 4 متر مربع در نظر گرفته شده است ضمن اینکه هیچ هزینه ای در قبال این جایگاه از کسبه دریافت نخواهد شد و این اقدام تنها در جهت حمایت از شهروندان صورت گرفت.

در صورت استقبال دستفروشان تعداد بازارچه ها را افزایش میدهیم

مرتضوی متذکر شد: در صورتی که این طرح با استقبال مواجه و موجب کاهش دستفروشی در این معبر شود و با موفقیت همراه باشد یقینا مکان های دیگری نیز در این خیابان و همچنین در محلات دیگر بدین منظور در نظر گرفته خواهد شد که امیدواریم دیگر دستگاه ها نیز در این راستا به مدیریت شهری کمک کنند.

وی به تفاهم نامه منعقد شده بین پارک علم و فناوری و شهرداری نیز گریزی زد و افزود: ساخت و ساز مجموعه مورد نظر منجر به افزایش قیمت شد و به دلیل اینکه بودجه عمومی دولت در این پروژه استفاده میشد با تورم موجود امکان ساخت و ساز با بودجه تخصیص داده شده وجود نداشت بنابراین بایستی ساز و کار تغییر کند و این امر نیاز به مذاکره مجدد دارد.

مرتضوی گفت: در صورتی که پارک علم و فناوری بتواند امکان استفاده و ورود سرمایه بخش خصوصی را برای تکمیل بنای پارک به مساحت 2 هزار متر مربع بکار بگیرند طبعا تفاهم نامه ادامه خواهد داشت و در حال حاضر مدت زمانی برای انجام ارزیابی ها به این مجموعه داده شده است.

 

نظر شما