رئیس حوزه علمیه اهل تسنن قره تپه بندر ترکمن:

وحدت شیعه و سنی با بصیرت و آگاهی بخشی امکانپذیر است

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۱:۵۴:۴۶
کد خبر: ۱۰۸۱۷۳۳
وحدت شیعه و سنی با بصیرت و آگاهی بخشی امکانپذیر است
رئیس حوزه علمیه اهل تسنن قره تپه بندر ترکمن گفت: موفقیت در پیاده سازی دستورات دین و رسیدن به اتحاد، صداقت و امانتداری شیعه و سنی در گرو بصیرت و آگاهی بخشی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ حاج آخوند عبدالجبار میرآبی رئیس حوزه علمیه اهل تسنن قره تپه بندر ترکمن در مراسم بزرگداشت هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)  با تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: در خصوص اتحاد، همدلی، انسجام و وحدت مسلمانان آیات متعددی به پیامبر هدیه شده که عمل به آنها ما را از فضائل الهی و شفاعت پیامبر(ص) برخوردار خواهد کرد.

وی گفت: اگر کلمه رحماء بینهم را بین مسلمانان ترویج دهیم، به عالی ترین عزت و سعادت برای مسلمانان یعنی احترام به مقدسات شیعه و سنی نائل خواهیم آمد.

وی با تاکید بر همدلی بین شیعه و سنی گفت: بی عدالتی از سوی صاحبان زر و زور از سوی حکام صدر اسلام بیداد می کرد اما دستور اولیه خداوند به پیامبر اقرا یعنی علم آموزی بصیرت و آگاهی بخشی دینی و اعتقادی است.

میرابی گفت: موفقیت در پیاده سازی دستورات دین و رسیدن به  اتحاد، صداقت و امانتداری شیعه و سنی در گرو بصیرت و آگاهی بخشی است.

رئیس حوزه علمیه اهل تسنن قره تپه بندر ترکمن گفت: در عصر بت پرستی، خود پرستی و خود بینی، پیامبر به مردم یاد داد که نباید برده باشند و آزادانه زندگی کرده و این آزادی را از انسانیت به اسلامیت تغییر داد.

وی با تاکید بر اینکه همه افعال پیامبر برگرفته از رحماء بینهم است، گفت: اعتقاد، ایمان و اعتصام به حبل الله در سیره پیامبر برگرفته از رحمت للعالمین بودن ایشان است.

میرابی گفت: رحمت، برکت و رافت پیامبر سبب یکپارچگی و انسجام مسلمانان در برابر مشرکان شده و در سایه این وحدت باید در مقابل ظالم ایستادگی کنیم.

 وی با تاکید براینکه اگر یک مسلمان از شریعت آگاهی نداشته و طریقت را انجام ندهد از مسیر دین خارج خواهد شد، گفت: طریقت و شریعت پیامبر در مراودات مسلمانان با یکدیگر رحماء بینهم است که بدون این دو کار دین فلج و ابتر می ماند.

وی با تاکید براینکه روشن بین بودن مقدم بر روشن فکری است، گفت: روشن بینی پیامبر چیزی جز ترویج رحمت و مهربانی بین مسلمانان نیست.

میرابی گفت: رافت پیامبر به حدی است که بعد از فتح مکه هرکس اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله به زبان آورد را مورد بخشش قرار می دهد.

وی با اشاره به میراث ماندگار امام خمینی (ره) در نامگذاری هفته وحدت گفت: امروز به برکت تدبیر امام خمینی (ره) مسلمانان در کل دنیا از رافت نظام مقدس جمهوری اسلامی برخوردار می شوند و ارتباط بی نظیری بین شیعیان و اهل تسنن در کشور برقرار است.

رئیس حوزه علمیه اهل تسنن قره تپه بندر ترکمن گفت: پس از امام خمینی (ره) با نگاه عمیق مقام معظم رهبری به وحدت مسلمانان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نقش بسیار راهبردی در وحدت مسلمانان ایفا کرده است.

میرابی گفت: با این حال دشمن با تحریم، تهدید و دامن زدن به اختلافات مذهبی دروغین می خواهد شیعه و سنی را از هم جدا کند و از این طریق به اهداف خود برسد.

به گفته وی دشمن برای عملی کردن این توطئه ها اتاق های فکر متعددی را برپا کرده و جنگ سرد را تبدیل به جنگ نرم نموده است.

وی گفت: براین اساس اگر در نظام اسلامی بین شیعه و سنی کوچکترین شکافی ایجاد شود و یا دچار آسیبی شوند دشمن خوشحال می شود.

وی با تاکید برلزوم هوشیاری در مقابل دشمن، گفت: دشمن به دنبال پیاده سازی افکار خود در بین مسلمانان و جامعه اسلامی است و در این راه گستاخی هایی را انجام می دهد که مسلمانان باید در مقابل آن ایستادگی کنند.

میرابی با محکومیت اهانت به پیامبر اکرم (ص)، گفت: متاسفانه بسیاری از سران کشورهای مسلمان که در اروپا درس خوانده اند در مقابل اهانت روزنامه شارلی ابد و رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) سکوت کرده اند که جای بسی تاسف است.

وی گفت: با حفظ وحدت در مقابل هرگونه دسیسه دشمنان ایستادگی می کنیم و با ترویج احترام به مقدسات در بین خانواده ها از هیچ تلاشی برای وحدت شیعه و سنی فرو گذار نخواهیم بود.

 

 

نظر شما