مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد:

ظرفیت روزانه هزار و ۴۰۰ پرواز عبوری در کشور/ افزایش مساحت ۱۷۷ هزار و ۶۰۰ متر مربعی در سطوح پروازی کشور

۱۳۹۹/۰۸/۲۹ - ۱۰:۴۶:۵۰
کد خبر: ۱۰۹۰۲۱۷
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: افتتاح 10 پروزه در سطح کشور منجر به توسعه و نوسازی و بهسازی سطوح عوامل میدان پروازی و افزایش مساحت 177 هزار و 600 متر مربع در سطوح پروازی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سیاوش امیرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در حاشیه  آیین افتتاحیه و بهره برداری از طرح های فرودگاهی توسط ریاست جمهوری در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی فرودگاه شهدای گرگان اظهار کرد: برای ارتقاء ایمنی و امنیت پروازها در کشور تعداد سکتورها را از هفت سکتور به ۱۴ سکتور افزایش دادیم.

وی افزود: مسیرهای پروازی و ایجاد مسیرهای هوایی موازی کوتاه ایجاد شد که نتیجه آن پرواز کوتاه تر و مصرف سوخت کمتر است.

امیرمکری بیان داشت: با وجود شیوع کرونا و شرایط بحرانی کشورهای منطقه همچون عراق، قطر، افغانستان، پاکستان و غیره و با توجه به افزایش تقاضای شرکت های هواپیمایی بین المللی ، ظرفیت هزار و ۴۰۰ پرواز عبوری در روز را فراهم کردیم.

وی  از بهره برداری از ۱۰ پروژه فرودگاهی کشور خبر داد و افزود: این پروژه ها با اعتبار ۸۴۲ میلیارد تومان امروز افتتاح میشود که ظرفیت پذیرش مسافر را به دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سال افزایش میدهد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: بهره‌برداری از این پروژه‌های فرودگاهی ظرفیت اپرون فرودگاه‌ها به مساحت ۱۷۸ هزار و ۶۰۰ متر مربع افزایش پیدا کرد.

امیرمکرمی همچنین بیان داشت: با بهره‌برداری از این پروژه‌های فرودگاهی تعداد استندها از ۱۹ به ۳۷ استند رسیده است و ظرفیت ترمینال فرودگاه‌ها به مساحت ۲۰ هزار و ۷۰۰ متر مربع افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی در راستای همین پروژه ها ظرفیت پارکینگ هواپیماها به تعداد ۱۸ استند رسیده است.

امیر مکری با اشاره به اینکه پروژه های فرودگاهی امروز در فرودگاه های گرگان، اصفهان، شاهرود، تبریز و مشهد با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسیده است تصریح کرد: در فرودگاه گرگان پروژه ترمینال بین المللی، توسعه اپرون و محوطه سازی، ساختمان تشریفات و ساختمان سپاه در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران  در پایان گفت: افتتاح این پروژه ها منجر به توسعه و نوسازی و بهسازی سطوح عوامل میدان پروازی و افزایش مساحت 177 هزار و 600 متر مربع در سطوح پروازی  می شود.

 

نظر شما