در صحن شورای اسلامی شهر گرگان مطرح شد:

جبران کاهش تعداد مسافر در تاکسی ها با افزایش نرخ کرایه/ تله کابین گرگان تعیین تکلیف شود

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۵:۰۹
کد خبر: ۱۰۹۱۴۰۳
جبران کاهش تعداد مسافر در تاکسی ها با افزایش نرخ کرایه/ تله کابین گرگان تعیین تکلیف شود
رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: متاسفانه موضوعات مربوط به استان گلستان در زمان مقرر پیگیری نمیشود و این موضوع باعث به تعویق افتادن و بلاتکلیفی پروژه تله کابین شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سید محمد مرتضوی رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص موضوعات و لوایح مطرح شده در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط کرونایی مدت زمان جلسات شورای شهر و رفت و آمدها کاهش یافته است به خبرنگار برنا گفت: مقرر شد طی دوهفته آتی صرفا به موضوعات اولویت دار شورا و شهرداری پرداخته و از برگزاری جلسات برای موارد غیر ضروری پرهیز شود.

وی در ادامه به موضوع تله کابین گرگان اشاره کرد و بیان داشت: موضوع تله کابین شهر گرگان مدتهاست در شورای عالی معماری و شهر سازی به صورت راکد باقی مانده است.

وی عنوان کرد: درخواست برای تعیین تکلیف این پروژه از شورای عالی معماری و شهرسازی و همچنین مسئولین استانی راه و شهرسازی مطرح شد.

مرتضوی تاکید کرد: متاسفانه موضوعات مربوط به استان گلستان در زمان مقرر پیگیری نمیشود و این موضوع باعث به تعویق افتادن و بلاتکلیفی پروژه تله کابین شده است.

وی همچنین با اشاره به نگرانی های شهروندان در خصوص مسکن اظهار کرد: در این خصوص از وزیر راه و شهر سازی درخواست هایی مطرح شد زیرا در چند سال اخیر عدم پیگیری مسکن مهر و بالا رفتن قیمت مسکن شرایط سختی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

مرتضوی در ادامه به لوایح دیگر مطرح شده در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر نظیر ارائه خدمات هوشمند مسافر در شهر گرگان نیز اشاره کرد و افزود: فعالیت شرکت اسنپ طی قراردادی بین شهرداری گرگان و اسنپ به طور رسمی آغاز خواهد شد که طی آن ۲ درصد از دریافتی های اسنپ به عنوان کارمزد ارائه خدمات به شهرداری تعلق میگیرد.

وی در ادامه به تصویب لایحه مربوط به در نظر گرفتن یکی از قطعات ورودی خیابان شهید بهشتی برای بازگشایی میدان 25 متری بلوار استاندارد نیز اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد تا قطعات باقیمانده هم به این بازگشایی ملحق شوند تا هر چه سریع ترشاهد بازگشایی خیابان 25 متری حدفاصل بلوار استاندارد تا خیابان شهید بهشتی باشیم.

رئیس شورای شهر گرگان در ادامه گفت: با توجه به شرایط کرونایی و لزوم کاهش تعداد مسافر ها در تاکسی های شهری مقرر شد مبالغی به عنوان افزایش محدود نرخ کرایه به جهت عدم استفاده حداکثر ظرفیت تاکسی در نظر گرفته تا پروتکل های بهداشتی بیشتر رعایت شود و در واقع کاهش تعداد مسافر در تاکسی ها با افزایش نرخ کرایه جبران خواهد شد.

وی تاکید کرد: بعد از تصویب نرخ های تعیین شده در صورت تخطی و سوارکردن مسافران بیشتر از تعداد مقرر رانندگان مشمول جریمه خواهند شد.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در پایان گفت: با توجه به تعطیلی بسیاری از کسب و کارها طی دوهفته آینده در صحن شورای شهر پیشنهاد شد تا مجددا بسته های معیشتی توسط شهرداری برای اقشار آسیب پذیر و همچنین پرسنل مدیریت شهری در نظر گرفته شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز