رئیس کل دادگستری گلستان عنوان کرد:

تبیین سند تحول قضایی در گلستان/ کیفیت آرا و کاهش زمان رسیدگی دو محور کلیدی این سند است

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۴:۳۲:۲۶
کد خبر: ۱۱۱۶۵۳۹
تبیین سند تحول قضایی در گلستان/ کیفیت آرا  و کاهش زمان رسیدگی دو محور کلیدی این سند است
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: سند تحول قضایی مدتسیت اجرای آن آغاز شده و بخشی از تحولات و چابکی دستگاه قضایی نتیجه اجرای آن است .

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛هادی هاشمیان اظهار کرد:  اجرای بی کم و کاست این سند ، کیفیت خدمات قضایی به مردم را بهبود و عدالت قضایی را تحقق می بخشد.

وی افزود: کیفیت آرا  و کاهش زمان رسیدگی دو محور کلیدی است که در سند تحول قضایی دنبال می شود و همه قضات مکلفند در نشست های قضایی برای بهبود آرا و کاهش اطاله دادرسی هم اندیشی شود.

هاشمیان تاکید کرد :باید مردم تحول و دگرگونی ناشی از سند تحول قضایی را  در ورود به دادگستری حس کنند .

رئیس کل دادگستری گلستان ، مبارزه با فساد و حفظ بیت المال را یکی از محورهای مهم سند تحول قضایی برشمرد و افزود: در صورت تعلل دستگاه ها برای شکایت از کسانی که امور عمومی و

حقوق عامه را تضییع می کنند ، دادگستری علاوه بر  برخورد با دست اندازان به بیت المال و نقض کنندگان حقوق عامه ، برای مدیران دستگاه هایی که در گزارش تخلف کوتاهی می کنند نیز پرونده قضایی تشکیل می دهد.

هاشمیان، نگاه به مقوله پیشگیری از وقوع جرم، حمایت از سرمایه‌گذاری، خدمات قضایی بر بستر الکترونیک، توجه به ارائه خدمات غیرحضوری و مبارزه با فساد در تمامی حوزه‌ها از جمله مهم ترین بخش های سند تحول قضایی است که اجرایی و عملیاتی کردن آن  نیازمند تلاش و همت جهادی همه کارکنان قضایی و اداری است .

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه این جلسه به صدور 4 هزار و 600 رای جایگزین حبس در استان اشاره کرد و گفت: صدور این آرا در کنار تلاش های سازشی شورای اختلاف امسال 12 درصد ورودی زندان های استان را کاهش داد.

در ابتدای این جلسه جلالی مدیر کل اطلاعات استان با قدردانی از تعامل دوسویه دستگاه قضایی و اطلاعاتی گفت: کشف بزرگترین باند پولشویی ،  باند  احتکار و عرضه خارج از شبکه آرد و چندین پرونده فساد اقتصادی  در یکسال اخیر نتیجه این تعامل دو سویه است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز