رئیس شورای حل اختلاف گلستان:

کارشناسان دادگستری تاثیر بسزایی در رای قاضی دارند

۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۱۵:۵۱:۰۲
کد خبر: ۱۱۳۷۸۲۴
رئیس شورای حل اختلاف گلستان گفت: کارشناسان دادگستری تاثیر بسزایی در رای قاضی دارند و ممکن است رای قاضی را به انحراف بکشانند.

 به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان: میترا رمضانی رئیس هیئت مدیره مرکز کارشناسان رسمی دادگستری گلستان در آیین تحلیف کارشناسان جدیدالورود مرکز کارشناسان رسمی دادگستری گلستان اظهار کرد: اخلاق کارشناسی بایستی جزو موارد مهم و سرلوحه کار کارشناسان این مرکز قرار بگیرد و از هیچ گونه مساعدت در حوزه های مختلف دریغ نکنند.

وی با تاکید بر اینکه سرنوشت یک فرد در گرو نظر کارشناسی کارشناسان این مرکز می باشد بیان داشت: امیدواریم بتوانیم از پتانسیل های همه کارشناسان در اعتلای مرکز و کمیسیون های مختلف بهره بگیریم.

در ادامه جلسه احمد جعفری معاون قضایی و رئیس شورای حل اختلاف گلستان اظهار کرد: کارشناسان دادگستری نباید به فعالیتی که انجام میدهند به عنوان شغل نگاه کنند بلکه به عنوان حرفه و تخصص به آن بنگرند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی کارشناسان متخصص، کارشناسی در دادگستری و محاکم قضایی است بیان داشت: تاخیر و تردید در ارسال نظریه کارشناسی باعث اطاله دادرسی می شود زیرا بعضا نظرات ابهام زیادی دارد.

وی ضمن اینکه به کارسناسان توصیه کرد در انجام کارشناسی خدا را ناظر بگیرند بیان داست: تاکید ما بر این است پرداختی هزینه های کارشناسی بر اساس تعرفه باشد.

جعفری گفت: کارشناسان باید تلاش کنند مطالب خلاف واقع را در گزارشات مطرح نکنند.

وی همچنین تاکید کرد: کارشناسان همیشه به دنبال به روز رسانی و مطالعه در حوزه تخصصی خود باشند.

جعفری گفت: دستورالعمل های خوبی توسط شورای عالی کارشناسان رسمی صادر میشود اما متاسفانه مجریان خوبی این دستورات را اجرا نمیکنند.

وی در پایان عنوان کرد: کارشناسان دادگستری تاثیر بسزایی در رای قاضی دارند و ممکن است رای قاضی را به انحراف بکشانند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز