مدیر کل شیلات گلستان عنوان کرد:

بزرگترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری دنیا در گمیشان

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۱۳:۴۴:۴۶
کد خبر: ۱۱۳۸۵۱۸
بزرگترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری دنیا در گمیشان
مدیر کل شیلات گلستان گفت: بزرگترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری دنیا با 500 هکتار وسعت در شهرستان گمیشان احداث خواهد شد که 4 مزرعه آن تا کنون واگذار و تا هفته آینده به بهره برداری میرسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سید جواد قدس علوی مدیر کل شیلات گلستان در بازدید از طرح های شیلات مجتمع میگو و پرورش ماهیان خاویاری گمیشان که با حضور عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه بود، اظهار کرد: مجتمع میگو گمیشان به مساحت ۴ هزار هکتار و شامل 141 مزرعه 20 هکتاری می باشد که برای 1500 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی افزود: در سال 97 حدود دو هزار و 585 تن میگو در این مجموعه تولید شد که پیش بینی می شود این مقدار تا سال آینده به 3 هزار تن برسد.

 قدس علوی ضمن بیان اینکه 75 درصد از تولیدات این مجموعه صادرات میشود گفت: مجموعه میگو گمیشان در سال 97 حدود 12.5 میلیون دلار ارزآوری داشته است.

وی افزود: فاز اول این مجموعه تا سال 1400 به بهره برداری میرسد که برای 7 هزار نفر موقعیت شغلی ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: در فاز یک این مجموعه تمامی سرمایه گذاری توسط سرمایه گذار انجام شده است و فاز دو مجتمع میگو گلستان برای راه اندازی به 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که پیش بینی شده است  تولید در این فاز به 20 هزار تن افزایش پیدا کند.

وی با تاکید بر تامین حلقه های تولید قبل و بعد از تولید میگو در داخل استان بیان داشت: برای فاز 2 این مجموعه 15 مرکز تکثیر بچه میگو نیاز می باشد.

وی همچنین به بزرگترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری دنیا در شهرستان گمیشان که در این مجموعه میباشد اشاره کرد و افزود: این مرکز با وسعت 500 حدود 220 مزرعه برای تولید گوشت  و خاویار در آن ایجاد خواهد شد که 4 مزرعه آن تا کنون واگذار گردیده و تا هفته آینده به بهره برداری میرسد.

 

نظر شما