استاندار گلستان:

سیر شیوع ویروس کرونا در گلستان نزولی اما شکننده است

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۴:۲۶:۴۰
کد خبر: ۱۱۴۰۳۷۴
استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه اظهار کرد: سیر شیوع ویروس کرونا در گلستان نزولی اما شکننده است و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از سوی همگان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی حق شناس تصریح کرد: خوشبختانه شاهد روند کاهشی ابتلا و بستری در سطح استان هستیم و 2 شهرستان گرگان و علی آباد کتول در وضعیت نارنجی هستند و شهرستان بندرگز که هفته قبل در وضعیت نارنجی بوده با کاهش بیمار روبرو شده و در وضعیت زرد قرار گرفت.

وی با اشاره به وضعیت دیگر شهرستان های گلستان، افزود: شهرستان های مراوه تپه، گالیکش، رامیان و گمیشان آبی و باقی شهرستان ها زرد هستند.

استاندار گلستان یادآور شد:در حال حاضر 347 بیمار در بیمارستان های گلستان بستری هستند که از این تعداد 63 بیمار در بخش icu  قرار دارند و 24 بیمار با استفاده از دستگاه ونتیلاتور به حیات خود ادامه می دهند و متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ نفر در سطح استان بر اثر ابتلا به کرونا فوت شده اند.

حق شناس از تمام مردم تقاضا کرد از تردد های غیرضروری پرهیز کنند و ادامه داد: ترددهای ضروری خودروها بر اساس تعامل پلیس راه و فرمانداری ها انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیماران استان طی هفته گذشته کاهش قابل ملاحظه ای داشته اند، گفت: اگر مراقبت و اجرای دستورالعمل های بهداشتی ادامه داشته باشد، پیک چهارم با حداقل مشکلات رد خواهد شد و امیدواریم نوروز خوبی در پیش داشته باشیم.

استاندار گلستان گفت: در حال حاضر برنامه ای برای تعطیلی بازارها اعلام نشده و در صورت ادامه سیر نزولی شیوع در استان، تعطیلی باز را در شب عید نخواهیم داشت.

حق شناس خاطر نشان کرد: تاکنون ۲۷۵ نفر ذیل دانشگاه علوم پزشکی واکسن زده اند و محموله دوم واکسن در راه است.

 

 

نظر شما