استاندار گلستان خبر داد:

استفاده از آب دریا و حفر ۲۰ حلقه چاه در گرگان

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۰۸:۴۶:۴۵
کد خبر: ۱۱۴۰۶۵۷
استاندار گلستان پیشنهاد استفاده از آب دریا برای تامین بخشی از اب شرب مورد نیاز استان و حفر ۲۰ حلقه چاه در شهرستان گرگان را ارائه داد که مورد موافقت وزیر نیرو قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی حق شناس، در حاشیه جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی استان باحضور ویدیوکنفرانسی وزیر نیرو، اظهار کرد: علیرغم اینکه استان گلستان به عنوان یکی از استان‌های شمالی مطرح است و میانگین ۴۵۰ میلیمتر بارش که تقریباً نزدیک به دو برابر کشور می باشد، به دلیل وجود مشکلات جدی در حوزه زیرساخت‌ها، بر اساس مطالعات، استان گلستان جزو استان‌های ناامن در حوزه آب شرب است.

وی افزود: مشکل در بخش فاضلاب استان نیز بسیار جدی است و میزان بهره مندی مردم از فاضلاب، از میانگین کشوری بسیار پایین‌تر است.

حق شناس خاطرنشان کرد: میزان آب شرب مورد نیاز استان ۱۵۰ متر مکعب است که همه از طریق چاه تامین می شود اما در کشور از طریق سدها یا تصفیه آب دریا صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بارها درخواست استخراج از دریا را داشتیم، تصریح کرد: متاسفانه تاکنون اقدام عملی در این حوزه صورت نگرفته است.

استاندار گلستان ادامه داد: خوشبختانه پیشنهاداتی که این کارگروه استانی به کارگروه ملی داشت مورد موافقت قرار گرفت که اگر این دو کار را انجام دهیم یعنی هم با استفاده از آب دریای خزر و همچنین حفر ۲۰ حلقه چاه که در شهرستان گرگان، مشکل کم آبی تا حد زیادی در شهرستان گرگان و در شهرستان های دیگر حل خواهد شد.

حق شناس گفت: مقرر شد وزیر محترم در خصوص ابلاغ اعتبارات مربوط به توسعه فاضلاب استان نیز اقدام نماید اما تامین آب شرب در استان در اولویت است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز