نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی بندر سبز خزری در نیمه دوم ۱۴۰۰/ آب خزر به نیمه شمالی گلستان منقل میشود

۱۴۰۰/۰۱/۱۶ - ۱۲:۵۴:۱۰
کد خبر: ۱۱۶۰۲۹۴
آغاز عملیات اجرایی بندر سبز خزری در نیمه دوم ۱۴۰۰/ آب خزر به نیمه شمالی گلستان منقل میشود
نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح مطالعاتی و اجرایی انتقال آب دریای خزر به نیمه شمالی استان گلستان که در لایحه سال 1400 گنجانده و مطالعات آن در سال جاری آغاز خواهد شد، جهت بهره وری از اراضی شور نیمه شمالی استان بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛عبدالجلال ایری در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان با موضوع ارائه عملکرد  و فعالیت هایی که طی مدت ۶ ماه گذشته انجام شده است اظهار کرد: مهمترین موضوعی که طی شش ماه گذشته شکل گرفت تصویب طرح طبیعت گردی و گردشگری جزیره آشوراده بود و میتواند موجب تحول استان گلستان شود که در ساختار توسعه ای استان اثر گزار خواهد بود.

 وی ادامه داد: با توجه به اینکه جزیره آشوراده در تقسیمات سیاسی جزو استان گلستان می باشد و همچنین یک جزیره آماده برای سرمایه گذاری است، با اجرای این پروژه از لحاظ گردشگری، درمانی و غیره نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

ایری تصریح کرد: پس از پیگیری های صورت گرفته مشخص شد که گره کار  این پروژه که آرزوی دیرین مردم بوده در شورای عالی معماری و شهرسازی است زیرا طرح های توسعه ای و گردشگری که جنبه کاربری دارند به خصوص طرح هایی که در حریم شهری قرار گرفته اندبایستی  در این شورا به تصویب برسند لذا با پیگیری های صورت گرفته در نهایت این طرح محقق شد که قطعا باید پیگیری شد.

ایری خاطرنشان کرد: در فاز اول این پروژه در ۲۲ هکتار از اراضی جزیره آشوراده طرح های گردشگری و اقامتی با سازه های سبک و  چوبی اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در ۱۳۸ هکتار از جزیره آشوراده جهت پشتیبانی، طرح های گردشگری اعم از پروژه های اقامتی، ورزشی، تفریحی و بیمارستان توریسم درمانی که به صورت بین المللی میتوان از آن استفاده کرد، اتفاق خواهد افتاد که بدین ترتیب برای حدود 10 هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

ایری تاکید کرد: با در نظرگرفتن تمامی زیر ساخت ها و بستر ها در این پروه، بندر ترکمن به قطب گردشگری گلستان تبدیل میشود.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب طرح بندر سبز خزری در دستور کار قرار دارد که امیدواریم مصوبه آن تا ماه های آینده از سوی دولت محقق شود و عملیات اجرایی آن در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد که حدود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای احداث این بندر اعتبار در نظر گرفته شده است.

ایری خاطرنشان کرد: طرح مطالعاتی و اجرایی انتقال آب دریای خزر به نیمه شمالی استان گلستان که در لایحه سال 1400 گنجانده  و مطالعات آن در سال جاری آغاز خواهد شد، جهت بهره وری از اراضی شور نیمه شمالی استان بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز