رئیس سازمان صمت گلستان:

محقق شدن ۹۰ میلیون دلار صادرات در سال ۹۹/ ۱۱۸ میلیون دلار صادرات پیش بینی شده بود

۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ۱۴:۲۳:۲۵
کد خبر: ۱۱۶۱۵۶۳
محقق شدن ۹۰ میلیون دلار صادرات در سال ۹۹/ ۱۱۸ میلیون دلار صادرات پیش بینی شده بود
رئیس سازمان صمت گلستان گفت: در صادرات نیز پیش بینی ابتدایی سال استان ۱۱۸ میلیون دلار بود که بدلیل مشکلات ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا و محدودیت های ایجاد شده در حوزه روابط تجاری توسط کشور ترکمنستان ، تنها ۹۰ میلیون دلار آن محقق گردید .

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ حسین طلوعیان در جلسه شورای هم خانواده صنعت معدن و تجارت استان گلستان که با حضور مدیر کل امور استانهای وزارت صنعت معدن و تجارت در محل سالن جلسات سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان برگزار گردید ، اظهار کرد : طی سال ۹۹ تعداد ۵۰۸ فقره جواز تاسیس صنعتی با پیش بینی سرمایه‌گذاری ۵۳۴۰۸ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۹۷۷۵ نفر توسط سازمان صنعت معدن و تجارت استان صادر گردید و با توجه به اینکه این ارقام در سال ۹۸ تعداد ۳۸۴ فقره با پیش بینی سرمایه گذاری ۳۱۹۰۵ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۷۵۳۵ نفر بوده از نظر تعداد شاهد رشد ۳۲.۳ درصدی ، سرمایه گذاری ۶۷.۴ درصدی و اشتغال ۲۹.۷ درصدی می باشیم .

وی گفت : در حوزه پروانه های بهره برداری صنعتی نیز در سال ۹۸ تعداد ۱۳۹ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه‌گذاری ۹۰۵۹ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۰۳۶ نفر صادر شده بود که در سال ۹۹ تعداد با رشدی ۴۳.۲ درصدی به ۱۹۹ فقره ، میزان سرمایه گذاری با رشدی ۲۹.۴ درصدی ۱۱۷۱۸ میلیارد ریال و اشتغال با رشدی ۲۱ درصدی به ۲۴۶۴ نفر رسیده است .

به گفته طلوعیان ، تعهد اشتغال سال ۹۹ سازمان صمت استان در سامانه رصد ۹۳۰۰ نفر بود که تا تاریخ ۲۵ اسفند سال گذشته ۹۷۴۰ نفر یعنی بالغ بر ۱۰۴ درصد محقق گردید .

وی افزود : طی سال گذشته ۹۴۰۹ فقره پروانه کسب جدید با پیش بینی اشتغال ۶۱۲۸ نفر در استان صادر شده که رشدی بالغ بر ۱۵۰ درصد داشته است .

وی گفت : در صادرات نیز پیش بینی ابتدایی سال استان ۱۱۸ میلیون دلار بود که بدلیل مشکلات ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا و محدودیت های ایجاد شده در حوزه روابط تجاری توسط کشور ترکمنستان ، تنها ۹۰ میلیون دلار آن محقق گردید .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز