استاندار گلستان:

تزریق ۱۵ هزار و ۸۰۰ دز واکسن کرونا به گلستانی ها / در حال شناسایی گروه هدف بالای ۸۰ سال هستیم

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۱۴:۳۶:۵۱
کد خبر: ۱۱۶۹۷۵۶
تزریق ۱۵ هزار و ۸۰۰ دز واکسن کرونا به گلستانی ها / در حال شناسایی گروه هدف بالای ۸۰ سال هستیم
استاندار گلستان گفت: تا کنون 23 هزار دز واکسن وارد استان شده که 15 هزار و 800 دز تزریق شده و در حال شناسایی گروه هدف سنی بالای 80 سال برای تزریق هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی حق شناس امروز شنبه 4 اردیبهشت در جلسه ستاد استانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد بستری های استان کاهش یافته و به ۸۶ بیمار رسیده است اما در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی نگران شیب صعودی ابتلا و فوت بیماران کرونایی طی هفته های آینده هستیم.

وی افزود: در حال حاضر شهرستان های گمیشان و مراوه تپه در وضعیت زرد، علی آباد کتول، کلاله، آق قلا و ترکمن در وضعیت نارنجی و باقی شهرستان ها در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه ابتدا ویروس کرونای چینی و سپس ویروس کرونای انگلیسی در کشور شیوع یافت یادآور شد: نگرانی در سطح کشور از ورود و شیوع ویروس کرونای هندی وجود دارد و تلاش ها در سطح ملی در راستای پیشگیری در حال انجام است.

استاندار گلستان گفت: تمام دستگاه ها مکلف به رعایت شیوه نامه های حضور کارمندان (در شهرهای قرمز یک سوم حضور، در شهرهای نارنجی یک دوم حضور و در شهرهای زرد دو سوم حضور هستند)و با هرگونه تخطی برخورد می شود.

حق شناس با اشاره به نزدیک شدن به فصل برداشت محصولات کشاورزی ادامه داد: مراکز خرید کلزا، گندم و کارمندان بانک کشاورزی مرتبط با امر خرید محصولات کشاورزی یکی از اولویت های دریافت واکسن در استان هستند.

وی گفت: تا کنون 23 هزار دز واکسن وارد استان شده که 15 هزار و 800 دز تزریق شده و در حال شناسایی گروه هدف سنی بالای 80 سال برای تزریق هستیم.

استاندار گلستان با اشاره به اهمیت توجه به اصناف در استان یادآور شد: کمیته کارشناسی اقتصادی در استان جهت بررسی وضعیت تسهیلات ، هزینه های آب و برق اصناف و رفع مشکلات آنان تشکیل می شود.

حق شناس با بیان اهمیت برگزاری مراسمات دینی در ماه مبارک رمضان، گفت: مراسم شب های قدر و نماز عید فطر در شهرهای نارنجی و قرمز در فضاهای سر باز ، نهایتا در مدت زمان ۲ ساعت با رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی قابل برگزاری است و در سرهای زرد و آبی نیز در فضاهای مسقف و با تعداد بیشتر نیز قابل برگزاری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز