مدیر صندوق بیمه کشاورزان روستائیان و عشایر استان گلستان عنوان کرد:

قابلیت انتقال سوابق بیمه ای بین صندوق روستاییان و تامین اجتماعی

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۱۰:۴۳:۲۲
کد خبر: ۱۱۷۱۱۸۰
قابلیت انتقال سوابق بیمه ای بین صندوق روستاییان و تامین اجتماعی
مدیر صندوق بیمه کشاورزان روستائیان و عشایر استان گلستان گفت: سوابق بیمه‌ای در صندوق بیمه صندوق کشاورزان، روستاییان و عشایر قابل انتقال به تامین اجتماعی میباشد و همچنین عکس این موضوع نیز امکان پذیر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ دانیال پولادوند با حضور در دفتر خبرگزاری برنا در گرگان در گفتگو با خبرنگاراین رسانه اظهار کرد: صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر با هدف حمایت از قشر آسیب پذیر جامعه در سال ۸۴ تشکیل شد.

وی با بیان اینکه این صندوق تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می باشد افزود: حدودا ۸۰ الی ۹۰ درصد قوانین و شرایط این صندوق با شرایط بیمه تامین اجتماعی همپوشانی دارد و تنها جامعه هدف و مبلغ حق بیمه متفاوت است.

وی افزود: تمام افرادی که در روستا زندگی می کنند بدون در نظر گرفتن شغل آنها،افرادی که در مناطق عشایری زندگی می کنند، افرادی که در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر ساکن هستند، رانندگان حمل و نقل بار و مسافر، افرادی که عضو نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و نظام دامپزشکی هستند و افرادی که در زمینه‌های هنرهای دستی فعالیت می کنند میتوانند از خدمات این صندوق بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: همچنین افرادی که در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر زندگی می‌کنند و شغل آنها کشاورزی و یا مرتبط با کشاورزی و منابع و طبیعی است مشروط به ارائه نامه یا مجوز از صنف مورد نظر و یا جهاد کشاورزی می توانند در این صندوق عضو شوند.

تعریف هشت سطح حق بیمه برای صندوق کشاورزان، روستاییان و عشایر

وی ادامه داد: برای صندوق کشاورزان، روستاییان و عشایر هشت سطح حق بیمه تعریف شده است که از ۳۲۵۰۰ تا ۹۵ هزار تومان در ماه می باشد که افراد با توان مالی متفاوت میتوانند یکی از این موارد را انتخاب کنند.

پولادوند افزود: هر مبلغی که توسط افراد به عنوان حق بیمه پرداخت می‌شود دو برابر آن مبلغ توسط دولت  پرداخت خواهد شد و به نوعی دولت کارفرما محسوب میشود.

وی با اشاره به اینکه این صندوق خدمات درمانی ارائه نمی کند افزود: از آنجایی که جامعه هدف این صندوق از خدمات درمان بیمه روستایی بهره مند هستند، این صندوق کمک کرده است تا خلاء بازنشستگی روستاییان و کشاورزان برطرف شود.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان گلستان گفت: تاکنون ۶۱ هزار نفر در سطح استان گلستان تحت پوشش این صندوق قرار گرفته‌اند اما جامعه هدف ما در این استان ۲۵۰ هزار نفر می باشد.

وجود دو هزار و ۷۰۰ خانوار مستمری بگیر در استان

وی افزود: تا به امروز دو هزار و ۷۰۰ خانوار مستمری بگیر در استان داریم که از ماهی ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان ماهیانه حقوق دریافت می‌کنند.

وی افزود: بازنشستگی،از کار افتادگی و مستمری فوت از جمله خدمات صندوق کشاورزان روستاییان و عشایر میباشد.

پولادوند بیان داشت: در خصوص پرداخت از کار افتادگی اگر ناشی از شغل باشد بدون در نظر گرفتن مدت زمان عضویت در صندوق، حقوق از کار افتادگی به شخص پرداخت میشود اما در صورتی که از کار افتادگی ناشی از شغل نباشد بایستی یک سال از عضویت شخص در صندوق گذشته باشد در خصوص مستمری فوت نیز همین موارد صدق می کند.

وی همچنین یادآور شد: سوابق بیمه‌ای در تامین اجتماعی قابل انتقال به بیمه صندوق کشاورزان، روستاییان و عشایر میباشد و همچنین عکس این موضوع نیز امکان پذیر است.

وی افزود: از عوامل عدم آگاهی مردم نسبت به این صندوق اختیاری بودن این بیمه و همچنین عدم خروجی این صندوق تا به امسال بوده است زیرا اولین بازنشستگان ۱۵ ساله اخیر که صندوق دایر شده است امسال حقوق خود را دریافت می کنند.

خوشبختانه اهل تسنن که حساسیت خاصی نسبت به موضوعات شرعی دارند نیز عضویت در این صندوق را پذیرفته اند.

 

نظر شما