استاندار گلستان:

وجود ۱۱ معدن فعال در گلستان/ لزوم جمع آوری اطلاعات کامل از معادن

۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ۱۴:۲۰:۴۵
کد خبر: ۱۱۷۳۶۲۲
وجود ۱۱ معدن فعال در گلستان/ لزوم جمع آوری اطلاعات کامل از معادن
استاندار گلستان گفت: با توجه به وجود ۱۶ معدن زغال سنگ که ۱۱ معدن فعال است باید اطلاعات کاملی از آنها موجود و در اختیار استان باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی حق شناس در جلسه شورای معادن استان اظهار کرد: ارزش افزوده و اشتغال معادن باید در استان تعریف شود و با توجه به وجود ۱۶ معدن زغال سنگ که ۱۱ معدن فعال است باید اطلاعات کاملی از آنها موجود و در اختیار استان باشد.

همه معادن باید اطلاعات خود را در اختیار محیط زیست استان قرار دهند استاندار گلستان با بیان اینکه یکی از مزیت های استان معادن هستند, اظهار کرد: تمامی معادن استان نهایتا ظرف مدت ۳ ماه باید اطلاعات خود را در اختیار مدحیط زیست استان قرار دهند .

وی افزود: میدان تیر ارتش که در محدوده ی فعالیت یکی از معادن ید است باید جابجا شود و این تداخل رفع گردد.

استاندار گلستان یادآور شد: کارخانه سیمان پیوند به عنوان تنها کارخانه سیمان استان باید تعهدات محیط زیستی خود را در خصوص کاشت درخت و تبدیل عرصه بهره برداری به شرایط پیشین اجرا کند تا بتوان در خصوص صدور مجوزهای جدید برای آنها تصمیم گیری کرد

حق شناس ادامه داد: همواره عرصه های محیط زیست و منابع طبیعی از اهمیت بالایی برخوردار است و بهره برداری از معادن نباید منجر به تخریب طبیعت شود.

وی یادآور شد: گلستان استانی سرشار از مواهب الهی در حوزه معدنی است و باید تلاش کنیم استفاده از معادن بر اساس قوانین , با حفظ محیط زیست و با توجه به منافع استان انجام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز