مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان تاکید کرد:

ذخیره برف در گلستان صفر شد / خطر خشکی کامل رودخانه‌ها

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۱۲:۳۶:۱۹
کد خبر: ۱۱۸۳۸۴۴
ذخیره برف در گلستان صفر شد / خطر خشکی کامل رودخانه‌ها
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: تمام ذخیره‌های برف استان گلستان صفر شده است و این یعنی برفی برای آب شدن و جاری شدن در رودخانه‌ها وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ بهزاد هرمزی اظهار کرد: رودخانه زیارت که تنها رودخانه‌ای است که برای تامین آب شرب از آن استفاده می‌کنیم در حال حاضر به هیچ عنوان شرایط خوبی ندارد و از سوی دیگر تمام ذخیره‌های برف استان گلستان صفر شده است و این یعنی برفی برای آب شدن و جاری شدن در رودخانه‌ها وجود ندارد.

وی در ادامه خصوص علت کاهش فشار آب در ساعات شبانگاهی اظهار  کرد: این کاهش فشار آب در راستای پایدار نگه داشتن توزیع آب در طول روز است و اگر این مدیریت فشار را اعمال نکنیم، در طول روز به دلیل نرسیدن حجم مخازن به اندازه نیاز، در تامین آب شرب دچار مشکل خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان تاکید کرد: از ساعت ۲۳ تا ۶ صبح مدیریت مصرف و افت فشار آب در سطح شهر گرگان را تا اطلاع ثانوی خواهیم داشت و حتی سعی ما بر این است این میزان به حداقل ممکن برسد.

هرمزی گفت: آب در سطح لوله‌ها وجود دارد اما با فشار کمتر و عموم مردم گرگان تا طبقه همکف، آب شرب را از طریق لوله دریافت می‌کنند و تقاضا دارم مردم عزیز در شهر گرگان از منبع ذخیره آب و پمپ استفاده کنند تا در ساعات شبانگاهی مشکلی نداشته باشند.

وی اضافه کرد: ۳۵ هزار حلقه چاه در استان گلستان حفر شده که فقط ۶۰۰ چاه برای تامین آب شرب اختصاص دارد و این مشکل بسیار بزرگی است که باید برای رفع آن فکری اساسی کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان بیان کرد: اصلاح الگوی کشف و استفاده از فاضلاب تسویه شده با کیفیت که در حال حاضر در استان گلستان شرایط آن وجود دارد یکی از راهکارهای مهم و تاثیرگذار در این عرصه است.

 

نظر شما