مدیر کل کمیته امداد گلستان خبر داد:

۴۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان گلستانی اهدا شد

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۱۴:۲۲:۰۳
کد خبر: ۱۱۸۳۹۵۴
۴۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان گلستانی اهدا شد
مدیر کل کمیته امداد گلستان خبر داد: 400 سری جهیزیه در سالروز آزادی خرمشهر با مشارکت کمیته امداد گلستان و سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوا به نوعروسان تحت حمایت اهدا شد.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ عیسی بابایی اظهار کرد:کمیته امداد امام خمینی (ره) با همکاری ومشارکت سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوای گلستان در روز سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر ، با اهدای ۴۰۰ سری جهیزیه ، زوج های جوان را راهی خانه بخت کرد.

وی با اشاره به برنامه ی اهدای ۱۲۹۳ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت در سال جاری افزود: ۵  قلم لوازم خانگی با شعار "ازدواج آسان با کالای ایرانی" شامل؛ یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، تلویزیون و جاروبرقی در هر سری از این جهیزیه هاست.

بابایی عنوان کرد: ۴۰۰ سری جهیزیه جمعا به ارزش ۹میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط کمیته امداد استان و سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوای به ارزش هر سری جهیزیه ۲۳میلیون تومان تامین شده است.

مدیرکمیته امداد استان گلستان با توجه به مشکلات مالی جوانان در امر ازدواج تصریح کرد: کمیته امداد برای رفع معضلات پیش روی ازدواج نسل جوان سعی دارد با استفاده از ظرفیت و پتانسیل خیران و همچنین ارگان ها و نهادهای دیگر، شرایط را برای ازدواج جوانان تسهیل کند.

وی یادآور شد: این نهاد در سال گذشته ۱۷۸۶ سری جهیزیه با اعتباری بالغ بر۱۴ میلیارد و پانصد میلیون تومان برای ازدواج آسان جوانان تحت حمایت تخصیص داده است.

بابایی بابیان اینکه پرداخت کمک‌هزینه ازدواج به زوج‌های جوان یکی از سرفصل‌های مهم حوزه حمایتی این نهاد است، افزود: کمیته امداد در راستای ترویج سنت حسنه ازدواج و تحکیم و تقویت بنیان خانواده و پیشگیری از اشاعه آسیب‌های فردی و اجتماعی در بین جوانان در سن ازدواج خدمات مختلفی را ارائه می‌کند.

وی عدم استطاعت مالی برخی خانواده‌ها برای تهیه جهیزیه را یکی از موانع تأخیر در ازدواج نوعروسان برشمرد و یادآور شد: خیران می‌توانند با همراهی و مشارکت‌های خیرخواهانه خود با فراهم کردن زمینه ازدواج آسان فرزندان خانوارهای نیازمند و تأمین لوازم موردنیاز زندگی آنها، زوج‌های جوان را روانه خانه بخت کنند.

 

نظر شما